Keuzestress op Nima Marketing Day 2017

Dit is een artikel van MarketingTribune.nl

Waarom zou je als marketeer op het strand van Cannes liggen, als je ook naar de Nima Marketing Day kunt gaan? Zo denken in ieder geval ruim 1.350 geregistreerde marketingprofessionals erover, die vandaag (20 juni) naar DeFabrique te Maarssen zijn afgereisd. Een roundup tot nu toe.

Een trotse Nima-voorzitter Martin Huisman opent de dag: ‘Ja, het gaat goed met Nima, maar dat is verder niet zo spannend. Waar wij naartoe willen: de massa aanspreken. En marketeers nog meer inspireren op het gebied van marketing. En dat gaan we vandaag dus ook doen.’ Marketeers gaan vandaag lijden aan keuzestress, volgens Huisman. Daar heeft hij een punt, met vijf rondes en per ronde tien presentaties wordt het lastig keuzes maken.

Huisman’s advies: treed buiten je comfortzone. Kies voor een talk waar je eigenlijk nog niet zoveel van afweet en dus nog iets van kunt opsteken. En: spreek met minsens twee personen die je nog niet kende. Juist, netwerken dus. En waarom ook niet, met 1350 gelijkgestemden op één en dezelfde locatie is er genoeg interessants te ontdekken.

Inmiddels staat zelfbenoemd kritisch marketingwatcher Teun van de Keuken te trappelen de Nima Marketing Day echt af te trappen. Zijn boodschap: marketing is pas marketing als het werkt. En als het echt is. Waarom propageren (food-)merken toch altijd superlatieven als ‘ambachtelijk’, ‘authentiek’ en ‘klassiek’? Warme diepvries pannenkoeken? Of: boerenomelet met uit en prei – zelf toevoegen: ui en prei? Van de Keuken wil maar zeggen: echt moet dus ook wel ‘echt’ zijn.

En dit was nog maar het begin. De talk van Thijs Boon van Vice zal ongetwijfeld goed bezocht worden, als ook die van MarketingTribune-columnist Jean-Paul Schaddé. En laten we natuurlijk de pubquiz van MarketingFact’s Bram Koster niet vergeten. Maar wie liever zelf een keuze maakt, raden wij vooral aan het programma te checken via deze link. De keuze is reuze!

Share