NIEUWS

Als je een oprechte missie hebt, dan heb je geen marketing nodig

16 augustus, 2021
Mart Vonk

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Mart Vonk, head of marketing bij Vandebron neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking.

Mart Vonk is vader van Lilly, partner van Ilona en tevens schipper van een reddingssloep. Als Head of Marketing bij Vandebron bevindt hij zich al geruime tijd in deze wereld. Al langer dan 10 jaar is hij marketing gedreven en al meer dan vijf jaar ook missie gedreven. Zijn persoonlijke missie is creativiteit inzetten om impact te maken.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik heb een haat-liefde-verhouding met marketing dus dit marketing event leek mij een perfect podium om het daar over te hebben.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Ik word enthousiast van merken die verantwoordelijkheid nemen zoals Heineken met ‘the night belongs to the vaccinated’. Ik word verdrietig van instanties die marketing inzetten terwijl dat niet bij hen past: Dansen met Janssen door Hugo de Jonge.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Corona laat zien dat de missie die wij nastreven geen ver van je bed show is. Door alle beperkingen zien we gunstige effecten voor de natuur, dus dit laat zien dat wij als mensen zelf verandering kunnen realiseren.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Elkaar kunnen inspireren, dat heb ik gemist de afgelopen 1,5 jaar.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Als je een oprechte missie hebt, dan heb je geen marketing nodig.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inspiratie.

Bron: Marketingtribune.nl