NIMA Marketing Day 2019

Bernd Knuvers I T-Mobile

Mijn sessie in the Journey:

T-Mobile & Oneplus = +1?

Mijn verhaal gaat over de vraag of een samenwerking tussen een ‘nieuwe’ smartphone fabrikant en een telecom operator goed is voor de klanten. Het aanbod van smartphones in Nederland lijkt al jaren gedomineerd te worden door een beperkt aantal partijen. Je moet schaal hebben om te overleven. Maar wat als de grootste fabrikanten uit China zich in Europa melden. Verandert er dan iets? Wat zijn de voordelen van exclusieve partnerships? En zit de klant hier überhaupt wel op te wachten?

Biografie Bernd Knuvers

Work.

Bernd heeft een rijk verleden in telecom in het algemeen en bij T-Mobile in verschillende rollen en bedrijfsonderdelen in het bijzonder. In zijn huidige rol is hij als Head of Shared Sales Services verantwoordelijk voor Trade Marketing, Retail Formule Management voor de verschillende winkelformules en de commerciële afspraken met fabrikanten van smartphones.

Life.

Bernd is lid van het pragmatische deel van de generatie X, Fries van geboorte, woont met zijn gezin in Heemstede en haalt uit sport (kijken) veel van zijn levensplezier en wijsheid.

Marketing.

Marketing is afgeleid van het werkwoord market ‘verhandelen op een markt’ [1635; OED], bij het zn. market ‘markt’ [ca. 1154; OED], dat via het Noord-Frans teruggaat op Latijn mercātus ‘markt, handel’, zie het op dezelfde manier ontleende → markt.

Terug naar sprekersoverzicht

Bestel Tickets