NIEUWS

[2022] iffy Group en BTM: ‘Brand Design is meer dan een mooi plaatje’

19 april, 2022

Global Marketing Manager van Jiffy Group Chantal Oostvogels en Directeur/partner Bataafsche Teeken Maatschappij Ruud Boer RM verzorgen samen een presentatie tijdens Nima Marketing Day met de titel ‘Brand Design als aanjager organisatiecultuur in B2B’. Een korte kennismaking.

Chantal Oostvogels is een marketing- & communicatiestrateeg die graag werkt in de verandering binnen een organisatie: ‘Voor een soepel verandertraject zijn strategie en focus het fundament. In strategietrajecten is keuzes maken belangrijk. Zo wordt de focus helder en kun je slimmer uitrollen naar binnen, je organisatie, en naar buiten, je klanten. Het merk kan hierbij worden ingezet als verbindende factor.’ Oostvogels heeft een achtergrond en voorliefde voor bedrijven in de tuinbouw. Ze werkte in verschillende marketing- en communicatierollen bij The Greenery, daarna als zelfstandig marketing- en communicatiestrateeg. Momenteel is ze verantwoordelijk voor de global marketing van Jiffy Group, een wereldwijde leverancier van substraten, plantpluggen, groeimatten en bio-afbreekbare potten voor de professionele tuinbouw.

Ruud Boer is een van de 130 NIMA Register Marketeers en was als marketeer verantwoordelijk voor de mooie merken Bols, Red Band, Venco, Reebok, LU en Liga. Sinds 1998 is hij directeur en partner van de Bataafsche Teeken Maatschappij . Met dit Rotterdamse Brand Designbureau helpt hij B2B- en B2C-merken om te groeien vanuit merkstrategie en vormgeving. Hij is auteur van het succesvolle boek ‘Brand Design’ (inmiddels de 7e editie, 21e druk), bestuurslid van de NIMA Brand Design Community, geeft les aan de Beeckestijn Business School, verzorgt Brand Design-workshops en geeft lezingen in binnen- en buitenland.


1 Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
CA: ‘Ik geloof dat kennis en ervaring delen belangrijk is om samen verder te komen. Als spreker kun je niet alleen jouw kennis delen, maar krijg je door vragen van de zaal ook inspiratie en adviezen van je publiek.
RB: ‘Als je goed kunt delen, kun je ook vermenigvuldigen en dat doe ik graag met mijn kennis en ervaring op het gebied van Brand Design.’

2 Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
CO: ‘Ervaringen uitwisselen met vakgenoten, herkenning in de uitdagingen waar we tegen aanlopen, leren van elkaar.’
RB: ‘Hét inspiratie- en ontmoetingsfeest voor marketing van het jaar!’

3 Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
CO: ‘Inspiratie om met collega’s aan de slag te gaan om samen het merk in- en extern te verstevigen.’
RB: ‘Dat succesvolle merken relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn.’

4 In welke sector ben je actief en wat vind je daar leuk aan?

CO: ‘Ik werk in de tuinbouw. Een prachtige sector die aan de basis staat van onze voedingsketen. Een sector dicht bij de natuur, maar met een geweldige innovatiekracht. De tegenstelling van het pure van de natuur en het moderne van innovatie maakt deze sector elke dag boeiend.’
RB: ‘Als directeur van een Brand Designbureau heb ik de meeste voldoening als ik merken en de mensen die voor de merken werken kan inspireren en ze zie groeien.’

5 Wat is je persoonlijke drijfveer binnen het merk dat je vertegenwoordigt?
CO: ‘Ik wil collega’s en sectorgenoten meenemen in het werken vanuit het perspectief van de klant. Ook de bedrijfsvoering van telers en plantenkwekers verandert snel. Starten en werken vanuit de veranderende wensen en ervaringen van onze klant zijn een voorwaarde voor ons bestaansrecht als leverancier.’
RB: ‘Samen werken aan mooie merken; niet toevallig de belofte van mijn bureau BTM.’


Presentatie in het kort: Brand Design als aanjager organisatiecultuur in B2B
De sprekers nemen je mee in de uitdagende wereld van Brand Design in een veranderende organisatie. Ze laten je zien dat Brand Design meer kan zijn dan een mooi plaatje. Bij de Jiffy Group, wereldwijd leverancier van toonaangevende producten voor duurzame plantengroei, zet Chantal Oostvogels het Jiffy Brand in als aanjager voor de organisatieverandering van product driven naar solution sales.

Bron: marketingtribune.nl