NIEUWS

Caroline van Turennout (Zeeman): ‘Onze merkstrategie is relevant voor marketeers’

16 juli, 2020

Caroline van Turennnout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij Zeeman is een van de topsprekers van de NIMA Marketing Week. Zij presenteert op woensdag 2 september om 13.30 uur in de Copraloods. Marketingtribune belt even kort met haar.

Waar gaat jouw bijdrage over?
‘Ik vertel het achtergrondverhaal van hoe Zeeman met de langlopende campagne ‘Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn’ is omgegaan en hoe die de ogen heeft geopend van nieuwe klanten.’

Waarom is jouw sessie een aanrader?
‘Ik ga in mijn presentatie niet alleen in op de cases, want die kun je ook zelf opzoeken, zoals de Effiecase 2018, maar juist ook op het ontstaan van de merkstrategie en het bewaken van de consistentie in het verhaal. Dat kan relevant zijn voor marketeers die zelf hun merk willen aanscherpen.’

Hoe is Zeeman de coronacrisis aan het doorkomen?
‘Het gaat in Nederland heel goed. In de andere 6 landen waar onze winkels weken dicht zijn geweest vanwege corona, zijn we toch ook tevreden met hoe het nu gaat.’

Ik richt mij in de komende maanden vooral op het bewaken van de consistentie van het Zeeman-verhaal en hoe we steeds nieuwe invalshoeken hiervoor kunnen vinden

Wat waren belangrijke marketingbesluiten inzake corona?
‘Onze afdeling is ook verantwoordelijk voor interne communicatie, dus daar ging in eerste instantie alle aandacht naar uit. Er is snel een interne app gelanceerd en vanuit onze ceo Erik-Jan Mares zijn we videoboodschappen gaan brengen om iedereen betrokken te houden. Voor onze klanten bleven we goed zichtbaar. De ondergoedcampagne in mei ging door, maar is door onze eigen klanten vanuit huis opgenomen. Dat werkte heel goed. Ook in e-mail en sociale media bleven we continu aanwezig. Wel hebben we de uitingen rondom de kindercollectie moeten verschuiven in de landen waar de winkels dicht waren. Eén merkactvatie is naar het najaar verplaatst.’

Wat is voor jou de komende 5 maanden de marketingfocus en waarom?
‘Ik richt mij vooral op het bewaken van de consistentie van het Zeeman-verhaal en hoe we steeds nieuwe invalshoeken hiervoor kunnen vinden. Daarnaast aandacht voor hoe we het mensen eenvoudiger kunnen maken om in de winkels, maar ook online een Zeeman-aankoop te doen.’

Bron: Marketingtribune.nl