NIEUWS

Content maak je voor je klant, niet voor je categoriemanagers

16 augustus, 2021
Laurens Miedema

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Laurens Miedema, manager Marketing en Communicatie van Gamma neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking.

Laurens is na zijn studie Economie aan de UvA sinds jaar en dag actief in diverse rollen bij bouwmarktorganisatie InterGamma. Na o.a. aan de wieg te hebben gestaan van de succesvolle webshops, is hij sinds januari 2019 verantwoordelijk voor hoe Gamma zich presenteert in het land, met zijn 3 teams brand&content, activatie en format.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Mijn gezicht laten zien, mensen leren kennen. Ik wil ook Gamma als vooruitstrevende retailer neerzetten en laten zien dat we geen ingeslapen club zijn.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Veel aarzeling -buiten food en loterijen- om er vol voor te gaan. Weinig sprankelende en weinig opvallende retailers gezien. Gezien de marktsituatie waren ze dus zeer rustig.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Ja, we hebben veel stopgezet, maar toch de zichtbaarheid hoog proberen te houden. Meer inhouse productie gedraaid en scherper op productiebudgetten gelet.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Ideeën opdoen, inspiratie, van elkaar leren, mensen leren kennen en jezelf als werkgever laten zien

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Door gebruik te maken van analytics, juiste tooling, is relevantere (zowel in verschijningsvorm, alsook in lengte van bv de video’s) content geproduceerd. Dit heeft geleid tot een dominante positie op de categorieën die voor Gamma dominant zijn

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
1. Gamma is vooruitstrevend leuk merk, ook om voor te werken.
2. Content maak je voor je klant, niet voor je categoriemanagers.
3. Slimme inzet van middelen kan tot groot effect en tot groot bereik leiden. Daar zijn geen tonnen voor nodig.

Bron: marketingtribune.nl