rsz_dennis_groen

Dennis Groen 
SAMR Marktvinders

Dennis Groen combineert een marketingachtergrond met ruime ervaring in de datahoek. Al vrij vroeg na zijn studie kwam hij erachter dat het zeer wenselijk, zo niet noodzakelijk is, om data te gebruiken binnen de marketing. Data zijn nodig om marketing te optimaliseren. Voorheen bij PostNL en tegenwoordig bij SAMR Marktvinders wijdt hij zich daar dan ook volledig aan.

Met data leg je de verbanden die zorgen voor optimalisatie. Met ruim tien jaar ervaring op het gebied van (big) data weet hij dat er altijd verbanden zijn. Zijn missie is om die te vinden zodat ze daarna in de praktijk toegepast kunnen worden. Data toegankelijk maken, dat is het vertrekpunt. Het resultaat vaak verbluffend!

 

Wieteke Kalkema
MarketingOost

Wieteke Kalkema, avontuurzoeker in hart en nieren. Dit blijkt ook uit het segmentatiemodel “Leefstijlvinder” dat door de vrijetijdssector intensief wordt gebruik en recent is geüpdatet. Wat haar een echte avontuurzoeker maakt is haar drang naar het vinden van de nieuwste, onontdekte hotspots, festivals en leuke AirBnb’s. Maar ook binnen haar werk zoekt zij naar nieuwe kansen en wijkt zij af van de gebaande paden. Zij is als marktonderzoeker werkzaam bij MarketingOost, de stads- en regiomarketingorganisatie van de Provincie Overijssel.

Onze Sessie

SAMR Marktvinders: Dé recreant bestaat niet

Het belang van doelgroepsegmentatie op basis van psycho-sociale kenmerken hoeven we aan marketeers niet uit te leggen. Een goede marketingstrategie gaat echter verder dan alleen het bepalen van je doelgroep. BSR™ leefstijlsegmentatie verklaart het gedrag van mensen. Ruim twintig jaar ervaring met BSR™ heeft een schat aan data opgeleverd, waardoor je heel Nederland kunt kleuren. Zo is BSR™ voor verschillende provincies ingezet om recreanten in Nederland in kaart te brengen. Wat zijn hun recreatiewensen en -behoeften? De resultaten van dit grootschalige onderzoek zijn obv de BSR™ database door vertaald naar heel Nederland.

In deze presentatie nemen we je mee van begin tot eind. Van focusgroep tot aan filmpjes over de uiteindelijke segmenten. En we laten we hoe de segmenten, middels een praktische portal, te gebruiken zijn in de dagelijkse werkzaamheden.

Ga terug naar het programma 

 

 

Share
Houd me op de hoogte