NIEUWS

Dit zijn de tien thema’s van NIMA Marketing Day 2021

7 april, 2021

Adviesraad

De tien thema’s zijn inmiddels vastgesteld en de NMD Adviesraad wordt bijeengeroepen. De organisatoren NIMA en BBP Media (ook de twee aandeelhouders van Marketingfacts) zijn op zoek naar ideeën en briljante merkverhalen, want het NMD-programma is een staaltje crowd sourcing. Wil je meedenken en beslissen over het programma, de sprekers en de onderwerpen: Dat kan en daarbij ben je van harte welkom. Op donderdag 15 april, 16.00 uur as komt de NMD Adviesraad eenmalig virtueel bijeen voor een brainstorm. NIMA Member of niet, laat het weten als je daarbij wil zijn. We zoeken expliciet naar: merk, case, eventueel naam en nummer.

Aan het begin en aan het eind van de Marketing Day is er een key note-spreker, tussen die twee key notes kunnen bezoekers in vijf tijdslots en verdeeld over tien zalen een keuze maken uit evenzovele actuele marketingthema’s: van diepe marketingstrategie tot slimmigheidjes in de marketingexecutie. Marketeers spreken over hun opgedane ervaring tot beroepsgenoten uit de marketingpraktijk. En NMD wordt daarbij mede mogelijk gemaakt door een beperkt aantal zeer gewaardeerde sponsoren en partners die een van de zalen kunnen hosten en daar een presentatie voor hun rekening kunnen nemen.

De tien thema’s van NIMA Marketing Day 2021

  1. Creativity & Campaigns
    De showroom van het vak – Hoe creativiteit en intelligente campagnestrategie hebben bijgedragen aan marketingsucces.
  2. Data & Analytics
    Tot het niveau van voorspellende analyses en daar voorbij – Data vergaren is er één, er bruikbare inzichten uithalen gaat nog een stap verder.
  3. Markets & Intelligence
    Wat willen mensen nou echt? – Inzichten over de beleving van consumenten, hun wensen, dromen en verlangens. Wat kúnnen en willen we weten van een wereld in transitie?
  4. Innovation & Technology
    Rennen of stilstaan en luisteren? – Een greep uit de snel veranderende omgeving van digitalisering, waarbij hypes en relevante trens nadrukkelijk uit elkaar worden getrokken.
  5. Branding & Positioning
    Het mooiste en (misschien) moeilijkste onderdeel van het vak – Wat verkoop je aan wie en waarom? Over gemaakte keuzes en genomen afslagen.
  6. Customer Journey
    Een reis door de funnel – Welke zichtbare en onzichtbare touch points doet een klant aan tussen ‘kennen’ en ‘kopen’.
  7. Tools & Martec
    De digitale gereedschapskist – Er is steeds meer mogelijk, maar daardoor wordt het soms ook gecompliceerder. Eerlijke verhalen over verwachting die soms werd overtroffen, en soms niet.
  8. Science & Education
    De laatste bevindingen – Geen vak zo gebaat bij permanente educatie en het bijhouden van nieuwe insights als marketing. Over de toepassing en werking van de laatste wetenschappelijke inzichten.
  9. Marketing & Sales alignment
    Het huwelijk van twee afdelingen – Conversie is de heilige graal van het marketing- én salesvak, dus is alignement van beide afdelingen en beide bedrijfsfuncties cruciaal. Commercieel succes begint bij een sterke focus op ‘wat we eigenlijk willen’ in B2B en B2C.
  10. Inspiration & Experience
    Zo heb je ze nog niet eerder gehoord – Bijzondere verhalen, marketing volgens het boekje of juist cases die hun boekje te buiten gingen.