NIMA Marketing Day 2019
NIMA Marketing Day 2019

Edgar de Beule I Markteffect & Jasper Hunting | Eredivisie Media & Marketing CV

Onze sessie in the Brand:

Hoe de Eredivisie haar partners KPN en Vriendenloterij laat scoren op hun marketing- en salesdoelstellingen en hoe de daadwerkelijke effecten worden gemeten.

Jasper Hunting (Brand Partnership Director) van Fox en Edgar de Beule (Algemeen Directeur) van Markteffect vertellen gezamenlijk over de kracht van de vaderlandse voetbalcompetitie als brand activator. Wat is de impact voor een merk als je sponsor wordt van een sportcompetitie, die door meer dan 8 miljoen Nederlanders wordt gevolgd? En wat levert dit partnership op, uitgedrukt in de hoeveelheid extra sales?

Onderzoeksbureau Markteffect maakte de impact van partnerships op brand assets op innovatieve wijze inzichtelijk. Tevens wordt de add-on op daadwerkelijke sales nauwkeurig in kaart gebracht.

Biografie Edgar de Beule

Edgar de Beule richtte in 2007 samen met compagnon Hesam Fahimi onderzoeksbureau Markteffect op, dat momenteel +- 50 medewerkers telt. In 2018 lanceerden zij Sherloq en in 2019 werd het Amsterdamse onderzoeksbureau DirectResearch overgenomen. Deze drie onderzoeksbureaus vormen nu gezamenlijk de ME Research Group, met in totaal +- 80 medewerkers.

Edgar (34 jaar) is een ambitieuze ondernemer en een zeer ervaren marketing expert. Met zijn passie, kennis en ervaring helpt hij organisaties om strategie en beleid te bepalen, aan de hand van inzichten uit marktonderzoek. Zijn drie onderzoeksbureaus zijn vanwege hun eigen specialiteiten in staat om de volledige markt op de juiste manier te kunnen bedienen.

Biografie Jasper Hunting

Jasper Hunting is sinds oktober 2018 werkzaam als brand partnership director bij Eredivisie Media & Marketing CV. Hij is hierbij verantwoordelijk voor alle commerciële partnerships van de Eredivisie voetbal en FOX Sports. Jasper is een gepassioneerde sportmarketeer met ruim 10 jaar ervaring in diverse sales & marketing functies binnen de sportwereld, waaronder 5 jaar bij Stichting Spieren voor Spieren (corporate partnerships & marketing) en 3.5 jaar bij sportmarketingbureau House of Sports (senior sportmarketeer). Als ex-topsporter is hij altijd op zoek naar maximale impact en resultaat voor de proposities en partnerships die hij ontwikkelt.

Terug naar sprekersoverzichtHoe de Eredivisie haar partners KPN en Vriendenloterij laat scoren op hun marketing- en salesdoelstellingen en hoe de daadwerkelijke effecten worden gemeten.

Bestel Tickets