NIMA Marketing Day 2019

Esther Elberse I bol.com

Mijn sessie in the Intelligence

Klantgedrag voorspellen om marketing ambities te overtreffen | drie praktijkvoorbeelden van bol.com

Hoe vertaal je (klant)data naar waardevolle inzichten om jouw marketing ambities te overtreffen? Hoe kun je marketingbudget succesvoller uitgeven? Hoe kun je klanten binden? En hoe zorg je dat je écht relevant bent en blijft?

Esther deelt 3 voorbeelden uit de praktijk waarbij klantsegmentatie – gebaseerd op het voorspellen van klantgedrag – de basis vormt. Zij deelt de aanpak van bol.com en staat niet alleen stil bij de successen, maar ook de struikelblokken.

Biografie Esther Elberse

Als thema lead Relevantie binnen het Marketing Innovatie team heeft Esther als doel om de meest relevante klantervaring binnen en buiten bol.com te bieden aan (potentiële) klanten. Hierbij werkt zij intensief samen met Data Science en Online Marketing. Hiervoor is Esther SEA & Display team lead geweest bij online marketing bureau Expand Online (DEPT).

Terug naar sprekersoverzicht

Bestel Tickets