Guido Stein & Erik Voskuijl - NIMA Marketing Day

Guido Stein & Erik Voskuijl

Guido Stein | Nuon Vattenfall & Erik Voskuijl | VIM Group

Onze sessie in the Brand: 🇬🇧

Nuon becomes Vattenfall: the introduction of a purpose driven brand

The Dutch Energy provider Nuon will continue as Vattenfall, the name of its Swedish mother company. Migrating Nuon to Vattenfall is part of Vattenfall’s European one brand strategy that the company is currently deploying. Vattenfall’s strategy is to make fossil free living within one generation possible and this will be achieved with one brand and one voice. Introducing a new and purpose driven brand that is relatively unknown is a big challenge the competitive Dutch market.

Biografie Guido Stein

Na een studie Internationale Bedrijfskunde in Rotterdam begonnen bij Shell, met een fascinatie voor de energie business. Na 4 jaar business development bij Shell vertrokken naar Nuon, als business developer elektrisch vervoer. Technisch is de energietransitie te maken, de grote uitdaging zit hem echter in het meenemen van klanten, en juist dit is het speelveld van Nuon – Vattenfall. Ik ben uitermate nieuwsgierig, geloof niet in een status quo, en ga graag een grens over, ook letterlijk, samen met mijn vrouw heb ik een passie voor reizen, welke we nu graag aan onze twee dochtertjes doorgeven

Biografie Erik Voskuijl

Erik is een ervaren merkstrateeg en implementatieprofessional. Hij deed zijn ervaring op bij internationale reclamebureaus, woonde en werkte 4 jaar in Londen, werkte als marketingdirecteur bij American Express en in Shanghai, China, waar hij een nieuw verfmerk lanceerde. Hij is gespecialiseerd in merkmanagement en helpt bedrijven om hun positionering te vertalen in naadloze merkervaringen voor hun klanten en medewerkers.

Met zijn internationale ervaring in branding en merkimplementatie heeft hij uitgebreide kennis over hoe we culturele en organisatorische verschillen in bedrijven kunnen overbruggen tijdens veranderingen in merkidentiteit. Hij is gepassioneerd over de synergie van belofte en bewijs binnen een positionering en hij brengt dit tot leven met behulp van diepgaande kennis over merkprestaties, merkbeheer, merkportfolio en -architectuur en interne en externe merkimplementatie.

Erik is docent bij het NIMA en oprichter van de NIMA Merkmanagement Mastercourse.

Terug naar sprekersoverzicht