NIEUWS

[2022] Tim van Heel (Interpolis): ‘Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?’

8 april, 2022
Tim van Heel (Interpolis)

Tim van Heel is B2B-marketeer bij Interpolis. De titel van zijn presentatie op donderdag 16 juni tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht: ‘Elektrakeuring; de introductie van een branchevreemd product.’

BUREAUZIJDE

Na een kleine tien jaar aan bureauzijde, brengt Van Heel sinds 2020 zijn opgedane kennis en ervaring met B2B-marketing in praktijk bij Interpolis. Bedrijfsdoelstellingen vormen zijn vertrekpunt. Daar werkt hij pragmatisch en datagedreven naar toe, terwijl de klant centraal staat. Bij Interpolis is hij verantwoordelijk voor marketing en activatie van (nieuwe) proposities, slimme oplossingen en diensten voor de zakelijke markt.

BRANCHEVREEMD

‘Interpolis is meer dan alleen een verzekeraar. We houden ons al jaren bezig met veiligheid en preventie. Dat doen we bijvoorbeeld met slimme oplossingen en diensten om klanten te helpen schade en ongemak te voorkomen. Maar hoe introduceer je zo’n slimme maar branchevreemde oplossing als de Interpolis Elektrakeuring in de markt? Welke processen gaan er aan de introductie vooraf en hoe neem ik mijn stakeholders mee? Hoe ziet de campagne eruit? En wat leren we er van? Dit alles komt aan bod aan de hand van twee campagnecases.’

BEPERKT

Op events is de keuze uit B2B-tracks vaak beperkt. Graag help ik mee om praktijkervaring te delen en andere marketeers te inspireren.

NMD22

Professionals delen ervaringen, zowel op als naast het podium. Na zo’n dag ga je vol goede ideeën en energie naar huis.

TAKE-AWAY

Dat niet iedereen, of elk bedrijf in B2B, de beschikking heeft over geavanceerde marketing automation tools, maar toch datagedreven kan werken en succesvolle campagnes kan uitrollen.

TROTS

Elektrakeuring, een branchevreemd product voor Interpolis, is succesvol geïntroduceerd. De verkopen laten een stijgende curve zien en we behalen een hoge NPS. We hebben het volledige proces vooraf goed uitgedacht en het blijkt te werken.

T-SHAPED

We worden geacht steeds meer T-shaped marketeers te zijn, met een brede basis en één/twee expertises. Echter, door verregaande automatisering komt de focus, naast vakkennis, steeds meer te liggen op verbindende kwaliteiten en het interpretatievermogen om verschillende afdelingen & specialisten tot elkaar te laten komen. Denk aan merkmanagement, marketing intelligence en productmanagement. Hoe kom je samen tot onderscheidende proposities die bestaansrecht hebben en goed worden weggezet in de markt?