NIEUWS

[2022] Dennis van Evert van Bol.com en Koen van Lunteren van WUA : ‘Hoe je optimaal aan je klantreis bouwt door naar buiten te kijken’

4 mei, 2022

Dennis van Evert, Manager Customer Journey bij Bol.com, presenteert samen met Koen van Lunteren, Digital Research Consultant bij WUA, tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Van Evert: ‘Om te laten zien hoe belangrijk het is om naar buiten te kijken, en niet alleen uit te gaan van de informatie die je reeds tot je beschikking hebt. Nieuwe inzichten vergaren in een omgeving waar je wellicht zou denken dat het niet zou kunnen, is iets heel erg gaafs!
Van Lunteren: ‘Organisaties weten vaak de eigen online funnel ontzettend scherp in kaart te brengen met allerhande tools en metrics, maar consumenten oriënteren zich doorgaans niet alleen bij jou, maar ook bij concurrenten. Bewustwording hiervan opent deuren voor nieuwe en onmisbare CX-inzichten die voor organisaties het verschil kunnen maken!’

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Van Evert: ‘Ook al denk je het wiel opnieuw uitgevonden te hebben of dat je op de top van je kunnen bent, you can’t know what you don’t know. Daarom is het belangrijk dat je te alle tijden open staat om de status quo kritisch te belichten en jezelf constant te verbeteren.’
Van Lunteren: ‘Als je niet weet waar je staat in het speelveld, doe je niet mee aan de wedstrijd. Benchmarken van jouw online performance is essentieel om te weten of je aan het winnen bent én wat hiervoor nodig is.’

Wat is je, in termen van marketing, de eerste maanden van 2022 het meest opgevallen?
Van Lunteren: ‘Corona heeft een – blijvende – boost gegeven aan het online landschap. De consument is vaardiger dan ooit om online te vergelijken en welwillender om online te consumeren; het is de uitdaging van organisaties met online aanwezigheid om hier optimaal op in te spelen.’

Wat is jullie product of dienst waar de klant heel tevreden over is?
Van Evert: ‘Bol.com is de winkel van ons allemaal. Daarom is het belangrijk dat wij als Bol.com de klant echt centraal stellen. Omdat wij de klant en de markt snappen, kennen en daar op acteren zijn wij daadwerkelijk de winkel van ons allemaal.’
Van Lunteren: ‘WUA biedt het Digital Experience Platform en bijkomende CX-expertise om bedrijven essentiële benchmarkinzichten te bieden over hun customer experience en online performance om zo de juiste prioriteiten te stellen voor online optimalisatie en klantacquisitie.’

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Van Lunteren: ‘In een tijd van online meetings, korte afspraken en efficiëntie krijgt inspiratie niet altijd de ruimte die het verdient. Een samenkomst als NMD biedt een frisse blik op relevante onderwerpen en laat de inspiratie en kennisoverdracht flink bloeien!’


Dennis van Evert van Bol.com
Als Manager Customer Journey binnen de categorie Elektronica is Van Evert er voor verantwoordelijk dat klanten gemakkelijk vinden wat zij daadwerkelijk zoeken. En dat op een platform met miljoenen producten. Van Evert en zijn team weten op basis van talloze datapunten, zowel intern als extern, de match te maken tussen klantvraag en aanbod. Een flinke uitdaging, omdat klanten steeds veeleisender worden en de concurrentie steeds heviger.

Koen van Lunteren van WUA
Koen van Lunteren is Digital Research Consultant bij onderzoeksbureau WUA. Van Lunteren werkt samen met organisaties in diverse industrieën en landen aan effectieve website-optimalisatie en conversieverhoging. Dit doet hij samen met zijn WUA collega’s door het opzetten van Customer Experience-benchmarkonderzoek. De benchmarkinzichten helpen bedrijven om hun blik te verbreden naar concurrenten en andere markten om zo de optimale online klantervaring neer te zetten en websitebezoekers daarmee te overtuigen om voor hen te kiezen.

PRESENTATIE IN HET KORT
Bol.com & WUA:
Hoe je optimaal aan je klantreis bouwt door naar buiten te kijken

Als je niet weet waar je staat in het speelveld, doe je niet mee aan de wedstrijd. Bol.com en WUA vertellen je over het belang van ‘naar buiten kijken’ bij online optimalisatie, ondanks dat je denkt alles al binnen te hebben.
Wil je weten hoe Bol.com zijn klanten blijft verrassen en zich continue blijft ontwikkelen en verbeteren tot in het kleinste detail? En hoe de outside-in-methodiek van WUA essentiële inzichten oplevert die winkelen bij Bol.com nog makkelijker en leuker maken? Kom dan naar onze presentatie waarin ‘benchmarking’ het toverwoord is.

Bron: marketingtribune.nl