NIEUWS

[2022] Philip Christiaans en Joep Linssen (Brownies&downieS): Hoe je sociale impact kunt combineren met een commercieel succesvol bedrijf

12 april, 2022

Formule Manager Philip Christiaans en Brand Manager Joep Linssen werken ‘voor het leukste horecaconcept van Nederland: Brownies&downieS!’ Op donderdag 16 juni geven zij een presentatie tijdens Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Christiaans is verantwoordelijk voor de groei van en Linssen voor de marketing en branding van het merk.

AFFINITEIT
‘We doen zoveel mogelijk zelf, omdat wij de grootste affiniteit hebben met ons merk. We zijn trots op onze eigen contentcreatie en het vertellen van ons prachtige verhaal.’

EER
‘Een inspirerend event als Nima Marketing Day waar marketingprofessionals samen komen is altijd interessant en om dan zelf het verhaal te mogen delen van Brownies&downieS beschouwen wij als een eer!’

NETWERKEN
‘Het goede van een samenkomst als Nima Marketing Day is onder meer het netwerk-aspect, maar ook het luisteren naar verhalen van andere professionals en expertises.’

TAKE-AWAY
‘Wij hopen dat bezoekers van onze presentatie meenemen hoe je sociale impact kunt combineren met een commercieel succesvol bedrijf en op welke wijze marketing en branding bijdragen aan de creatie van dit succes.’

HOSPITALITY
‘Gasten komen bij ons binnen met het idee een geluksmoment te hebben, aan ons de taak om dit geluk te maximaliseren.’

GELUKSMOMENT
‘Onze marketingstrategie bestaat uit twee pijlers die we combineren: onze bijzondere medewerkers en de culinaire kwaliteit. Op basis van deze twee aspecten proberen we het ultieme doel te bereiken: een geluksmoment voor onze gasten bij ieder bezoek aan een van de Brownies&downieS-vestigingen.’

MEDEWERKERS
‘Ons grootste afzetkanaal zijn onze fysieke lunchrestaurants. We hebben bezorging geprobeerd, maar missen hier het persoonlijke, unieke contact tussen gasten en onze bijzondere medewerkers.’

DRIJFVEER
‘Elke dag met een glimlach naar kantoor, omdat we iets positiefs bijdragen op sociaal gebied en lekker commercieel en creatief bezig zijn in samenwerking met alle ondernemers en stakeholders.’

FYSIEKE MARKETING
‘Of er nog marketing is buiten het internet? Zeker! Wij passen veel fysieke marketing toe binnen onze vestigingen.’

CONTENTMARKETING
‘Wij proberen drie tot vier keer per week content te delen met onze fans en zijn daarnaast bezig met het creëren van persoonlijke contentdatabases per vestiging.’


 

T I P J E  V A N  D E  S L U I E R

Ontwikkeling en groei van Brownies&downieS richting een volwassen merk met een bijzonder verhaal

De afgelopen tien jaar heeft Brownies&downieS een enorme reis doorgemaakt. Van één vestiging in Veghel naar 55 franchise-vestigingen in Nederland. We nemen je mee op deze reis en delen onze inzichten op commercieel-, strategisch- en marketinggebied. Welke lessen zijn er geleerd en op welke wijze heeft het ondernemerschap gezorgd voor de ontwikkeling van een aantal restaurants naar een echt merk.

Bron: marketingtribune.nl