rsz_jan_te_kiefte

Jan te Kiefte
Peaks

Jan is Marketing Manager bij Peaks. Hiervoor werkte hij aan bureauzijde bij Omnicom om vervolgens de overstap te maken naar internationale start-up Deliveroo. Die belangrijke start-upervaring neemt hij mee naar Peaks, een Nederlandse beleggingsapp met grote ambities. Zonder eerdere ervaring in de financiële sector probeert hij te bewijzen dat marketing voor een financieel product niet saai hoeft te zijn.

Mijn Sessie

Lessen van een fin-tech start-up

Hoe maak je beleggen aantrekkelijk voor mensen die bij beleggen eerder aan een boterham dan aan investeren denken? Peaks lanceerde in november 2017 een app die beleggen toegankelijk maakt voor iedereen. Met de app rond je elke banktransactie af naar de volgende euro, het verschil beleg je vervolgens in duurzame indexfondsen. Een gepind kopje koffie van €2,70 levert dus een belegging van €0,30 op. Lijkt een klein beetje, maar alles bij elkaar is dat toch een hele hoop. Sinds de lancering hebben ruim 100.000 mensen de app gedownload. Wat kwam daar bij kijken?

Ga terug naar het programma 

 

Share
Bestel tickets