NIMA Marketing Day 2019
NIMA Marketing Day 2019

Joffrey Walonker | Royal Delft & Marcel Verkaik | Flex/Design

Onze sessie in the Agency:

Augmented Blueware: Hightech innovatie voor een eeuwenoud ambachtelijk merk

Als je merk – zoals Royal Delft – uit 1653 stamt heb je een fantastische geschiedenis en rijke merkwaarden. Maar hoe zorg je ervoor dat je als merk ook nu relevant blijft? Royal Delft heeft in haar lange historie meermaals bewezen te kunnen innoveren door de technologie van de tijd te omarmen. Hoe zou je hedendaagse technologie kunnen laten ‘blenden’ met dat prachtige eeuwenoude ambacht van het handschilderen? In deze case-study vertellen Joffrey Walonker (Royal Delft) en Marcel Verkaik (FLEX/design) over hun bijzondere samenwerking (mede met technology-partner Twnkls) om unieke serviezen voor Royal Delft te realiseren, over de succesvolle launch op de meubelbeurs in Milaan, over de glorieuze winst van een Dutch Design Award, maar ook over de soms lastige zoektocht naar de juiste marketing-mix voor dit project.

Biografie Joffrey Walonker

Joffrey Walonker is design manager van de Royal Delft Group waar hij zich bezighoudt met het design management van zowel Royal Delft als Royal Leerdam Crystal. Het werken vanuit merkwaarden en deze te planten in de hoofden van designers en consumenten zijn is zijn grote passie. Als daarna mensen het product kopen omdat ze het echt mooi vinden geeft dit toch altijd een brede glimlach. De opdracht voor het maken van het nieuwe staatsservies voor de koning vormt een hoogtepunt binnen zijn werk.

Biografie Marcel Verkaik

Marcel Verkaik is creative director en partner bij FLEX/design in Delft. Voor kleine en grote merken ontwikkelt FLEX/design innovatieve producten en verpakkingen vanuit een integraal perspectief: connecting the dots between people, technology and business. Marcel wordt blij van krachtige conceptuele ideeën die merken en proposities versterken. Hij is trots op de verpakking waarmee Philips Hue gelanceerd is, op The Dieline Editor’s Choice Award voor Ultimaker 2 Go en natuurlijk op het Augmented Blueware-project voor Royal Delft. Momenteel is hij gefascineerd door de kansen die het Internet of Things biedt om te innoveren en waarde te creëren.

Terug naar sprekersoverzicht

Houd me op de hoogte