NIMA Marketing Day 2019

Jortijn Bijl I AFAS Software

Mijn sessie in the Data & Analytics:

Data? Het is één grote speeltuin!

Stel dat je werkt in een speeltuin. Maar dan niet zo’n speeltuin met speeltoestellen, maar een speeltuin waarin je eigenlijk met alles kunt spelen zolang je maar je doel bereikt. Hoe gaaf zou dat zijn? Een ander voordeel van de speeltuin? Daar word je blij van! Helaas verliezen veel marketeers zich tegenwoordig in het gedrocht dat data heet. En van data alleen word je echt niet blij.. Ik laat je in een half uur met een aantal praktisch toepasbare tips zien hoe jij weer kunt spelen in je speeltuin en ‘data inspired’ gaat werken in plaats van ‘data driven’.

Biografie Jortijn Bijl

Een diploma als elektrotechnicus, doorgeleerd in bedrijfskundige informatica, aan de slag als zelfstandig ondernemer, daarna in loondienst bij AFAS als supportmedewerker, consultant, senior consultant, marketingmanager en nu senior marketingmanager. De loopbaan van Jortijn is op zijn zachtst gezegd veelzijdig te noemen. Van origine dus stiekem geen marketeer, maar alles aan hem ademt marketing. De ervaring die hij heeft opgedaan in het veld bij honderden organisaties gebruikt hij in zijn dagelijks werk, waarbij hij niet schuwt heilige huisjes om ver te blazen. Wat hem drijft is professionals te kunnen helpen bouwen aan leukere, professionelere en efficiëntere organisaties door middel van marketing.

Terug naar sprekersoverzicht

Houd me op de hoogte