rsz_koen_brakenhoff

Koen Brakenhoff
Mauritshuis

Na zijn opleiding aan de Hogere Hotelschool, volgde Koen Brakenhoff studies aan de universiteiten van Rotterdam en Utrecht op het snijvlak van kunst, cultuur en bedrijfskunde. Die kennis bracht hij in de praktijk bij de Leidse Schouwburg en Stadsgehoorzaal als Hoofd Marketing, telkens kunst, commercie en gastvrijheid verbindend.
In 2013 begon hij als Hoofd Marketing bij het Mauritshuis. Hier droeg hij bij aan de bouw van het museum en was onder andere verantwoordelijk voor de heropening en merkstrategie. Tegenwoordig ligt zijn focus op marketing en gastvrijheid en zorgt hij samen met zijn team voor een optimale gastbeleving. Naast zijn rol bij het Mauritshuis is Brakenhoff vrijwillig actief als bestuurder en toezichthouder in de culturele sector.

Mijn Sessie

Girl with a Pearl Earring – the creation of a superstar

Het Meisje met de parel van Johannes Vermeer is misschien wel het beroemdste schilderij van Nederland. Hoe is zij het icoon geworden dat zij vandaag de dag is én welke storytelling-strategie volgt het Mauritshuis om haar nog beroemder te maken? Van wereldreis tot bioscoopfilm: Koen Brakenhoff, Hoofd Marketing van het Haagse museum, neemt je mee op een reis die kunst en marketing verbindt.

Ga terug naar het programma 

 

Share
Houd me op de hoogte