NIEUWS

Maak een positieve impact met je merk door buiten de kaders te durven denken en gaan

16 augustus, 2021
Nicole Freid

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Nicole Freid, directeur marketing & innovatie bij Hak neemt een van de presentaties voor haar rekening. Een korte kennismaking.

Nicole Freid is sinds 8,5 jaar Directeur Marketing en Innovatie van HAK, of HAK-tivist zoals zij zelf zegt. Nicole startte haar loopbaan bij L’Oreal en werkte vervolgens in marketingrollen bij Beiersdorf, Spadel en Mars. Ze is Bestuurslid van de BVA en haar missie draait om het bouwen van merken en innovatie met een positieve impact. De missie van HAK is iedereen helpen meer plantaardig – meer groenten en peulvruchten – te laten eten en zich daarnaast in te zetten voor lokale duurzame teelt.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Anderen te inspireren hoe een positieve impact te maken met je merk door vanuit de maatschappelijke rol van je merk te denken én buiten de kaders te durven gaan.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?

Het inspelen op het heropenen van de samenleving

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Nee. Wij zijn blijven doen wat we al deden: mensen helpen meer groenten en peulvruchten te eten die we lokaal en duurzaam willen telen.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Het delen van vakkennis, ervaringen en cases met elkaar om het vak en elkaar vooruit te blijven stuwen

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
De missie en strategie van HAK als bedrijf en als merk en hoe dit relevant is voor de consument en de maatschappij en hoe je impact kunt maken door echt vanuit je maatschappelijke rol te denken en buiten de gebaande paden durft te gaan. Ook wil ik laten zien hoe je op andere manieren zichtbaar en relevant kunt zijn voor consumenten dan alleen via de gebruikelijke product en reclame.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inspiratie om ook met hun merk een positieve impact te maken die tegelijkertijd bouwt aan de brand equity.

Bron: marketingtribune.nl