rsz_mark_june_2017

Mark van Iterson
Heineken

Mark van Iterson is an industrial design engineer by education. After 13 years in design- and brand consultancy, Mark joined Heineken in 2005. He is responsible for all design and brand identity related developments for the Heineken brand worldwide. In the rather traditional beer category, Heineken sets itself apart by its progressive and innovative drive. Design and innovation are key to enhance and elevate the beer experience, build brand equity, create future business concepts, and engage consumers.
Mark was at Heineken head-office for example responsible for the visual identity of the global ‘open your world’ campaigns, sponsorship campaigns, the iconic Heineken packaging, The SUB, but also more experimental activations at design weeks and music events around the globe.

Mijn Sessie

Designing business – designing the future

Goed design creeert toegevoegde waarde. In het geval van Heineken is design een essentiele bouwsteen voor het wereldwijde succes van het merk. Al zo’n anderhalve eeuw lang groeit Heineken, en zijn consumenten wereldwijd bereid een premium te betalen voor het iconische groene flesje met de rode ster. Zie hoe design en business hand in hand gaan.

In de komende anderhalve eeuw zal de wereld zeer zeker veranderen, ook de wereld van bier. Je kunt afwachten wat Silicon Valley ons zal brengen, maar je kunt het roer beter in eigen hand nemen. Luister naar een aantal toekomst-scenario’s.

Ga terug naar het programma

Share
Houd me op de hoogte