Mediahuis en MediaTest presenteren het Jongerenonderzoek 2023 tijdens NMD

Hatice van Leeuwen is Teamlead MHX & Marketing bij Mediahuis en Eline Zwinkels is Senior Research Consultant bij specialist in communicatie- en media-onderzoek MediaTest. Samen presenteren zij tijdens de 7e editie van Nima Marketing Day op donderdag 15 juni de resultaten van het Jongerenonderzoek 2023.
De hoeveelste editie van het Jongerenonderzoek is dit?
Voor de 7e keer vragen Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest jongeren onder andere naar hun (social)mediagebruik. Ook onderzochten zij hoe jongeren denken over onderwerpen als mobiliteit, normen en waarden, dagelijks leven en merken. We mikken op 2.500 respondenten tussen de 16 en 35 jaar. De werving vindt plaats via het netwerk van Mediahuis.
Waarom moeten marketeers jullie sessie bezoeken?
Ook nieuwsgierig hoe Nederlandse jongeren in het leven staan? Wat vinden zij belangrijk, wat typeert ze en hoe denken ze over de grote onderwerpen van deze tijd? Wij hebben de antwoorden en delen deze inzichten graag. Essentiele kennis voor wie relevant wil blijven voor de volgende generatie.
Zien jullie nu al trends?
Zeker, we zagen in voorgaande editie al dat het socialmediagebruik toeneemt onder jongeren en dat ze hun gezondheid in 2022 een lager cijfer gaven ten opzichte van de meting in 2020. We zijn benieuwd hoe het er dit jaar uitziet.
Bron: MarketingTribune
Delen: