NIMA Marketing Day 2019

Nadine Nooteboom I Swapfiets

Nadine Nooteboom begon haar carrière bij H.J. Heinz, waar ze verantwoordelijk was voor de marketing van verschillende Nederlandse merken. Daarna werkte ze als creatief consultant voor verschillende start-ups en merken. Dit deed ze vanuit de sterke overtuiging dat merken niet om aandacht moeten vragen, maar die moeten verdienen.

Sinds begin 2018 is ze Marketing Director bij Swapfiets waar ze verantwoordelijk is om het merk Swapfiets te bouwen en naamsbekendheid en loyaliteit te creëren in binnen en buitenland.

Swapfiets is het eerste fietsabonnement ter wereld. Voor een vast bedrag per maand krijgt de klant een fiets en Swapfiets zorgt ervoor dat die het altijd doet. Als er iets kapot gaat, repareert of ‘swapt’ het bedrijf de fiets binnen een dag, zodat klanten snel weer onderweg zijn. Swapfiets heeft inmiddels bijna 100.000 klanten in 4 landen en 31 steden.

Mijn Sessie in The Data & Analytics: 

Wat onderscheid Swapfiets van traditionele fietsmerken en modellen?  Hoe heeft het bedrijf en het merk zich ontwikkeld in 3 jaar en welke rol zal Swapfiets spelen in de steden in de toekomst?

Terug naar sprekersoverzicht

Bestel Tickets