NIEUWS

NMD is de perfecte gelegenheid om te ontdekken wat er speelt in marketingland

16 augustus, 2021
Willemijn van Hussen en Niels de Jong

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Willemijn van Hussen, Commercieel Directeur Tambr en Niels de Jong, Muzikaal merkstrateeg / sonic branding specialist geven namens namens Tambr een presentatie op die dag. Een korte kennismaking.

Willemijn van Hussen deed conservatorium en studeerde economie. Tambr is haar derde onderneming op het snijvlak van muziek en marketing. Niels de Jong is opgeleid tot jurist én uitvoerend pianist, werd getraind als bankier en verdiende zijn sporen als strateeg in de creatieve industrie. Ze laten de luisteraar kennis maken met de laatste ontwikkelingen in sonic branding:  ‘Ontdek hoe muzikale algoritmes je kunnen helpen bij het vertalen je merk in muziek, hoe je audio moet inzetten voor optimale merkherkenning en leer hoe Vivera van deze tools en inzichten gebruik heeft gemaakt om haar plantaardige revolutie op TikTok te lanceren.’

Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Wij lopen voorop in de audiorevolutie en willen iedereen helpen om hier iets mee te gaan doen. Wij geloven dat audio élk merk kan laten groeien en dat geloof verspreiden we graag! Het vak ontwikkelt zich razendsnel en tegelijkertijd zijn er nog heel veel marketeers die zonder na te denken overal een stock-muziekje onder plakken. Door merken te helpen met hun audio-identiteit bouwen we dus ook aan een beter klinkende wereld. Wie wil dat nou niet?

Wat is het belang van Nima Marketing Day voor jullie en de marketeers van Nederland?
Zowel het publiek als de sprekers vertegenwoordigen een groot gedeelte van het marketinglandschap. In die zin is NMD echt uniek. De programmering is ook altijd sterk inhoudelijk. Geen onzinnige prijzenregen of clichématige keynotes, maar toegankelijke sprekers met een relevant verhaal. En daar voelen we ons bij thuis. Voor Tambr is Nima Marketing Day daarom al jaren een vaste prik in onze agenda’s. De perfecte gelegenheid om te ontdekken wat er speelt in marketingland, nieuwe kennis op te doen en bij te praten met collega’s.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Dat we het nut van een audio-identiteit niet meer uit hoeven te leggen! Tijdens de lockdowns heeft iedereen kunnen ervaren wat het effect is van een slechte audio-verbinding. Tegelijkertijd zijn we allemaal veel meer audio gaan consumeren. Ouders aan de podcast, de kinderen op TikTok. Hierdoor is audio bij marketeers steeds meer in de belangstelling komen te staan.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Praten over muziek is als dansen over architectuur. Subjectief, emotioneel en daardoor gebaat bij 3-dimensionele interactie. Om dat digitaal te ondervangen hebben we een podcast gelanceerd en zijn we webinars gaan geven. Dat werkte aardig, maar stiekem zijn we wel blij dat we weer live van ons kunnen laten horen.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
We laten we zien hoe muzikale algoritmes je kunnen helpen bij het vertalen van merkassociaties naar muziek, hoe je audio moet inzetten voor optimale merkherkenning en leer je hoe Vivera van deze tools en inzichten gebruik heeft gemaakt om hun plantaardige revolutie te lanceren op TikTok.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Dat audio ongeëvenaard is als branding-tool. En nog meetbaar ook.

Bron: marketingtribune.nl