rsz_paulfoto

Paul Klaessen
Ministerie van Defensie

Paul Klaessen is hoofd Arbeidsmarktcommunicatie bij Defensie. Zijn opdracht is aanzienlijk: jaarlijks moet de krijgsmacht ruim 5000 jonge militairen werven om de organisatie van onderaf te vullen. Samen met een hecht team van 16 enthousiaste medewerkers en een aantal externe bureaus moet hij op het gebied van campagnevoering alles uit de kast halen om voldoende jongeren te enthousiasmeren voor een baan bij Defensie. Eerder was Paul verantwoordelijk voor de Landmachtcampagne Geschikt/Ongeschikt. Tegenwoordig trekken alle krijgsmachtdelen samen op in de Defensiebredecampagne ‘Je moet het maar kunnen’. ‘Slim clusteren en sterk vanuit doelgroepen denken, maakt dat we succesvol kunnen zijn, ook nu de arbeidsmarkt steeds krapper wordt. Alles begint met je inleven in wat jongeren willen.’ Het voortdurend veranderende medialandschap en hoe je daarop inspeelt voor jongeren, houdt dit werk geweldig. Plús de samenwerking met een groep creatieve mensen om me heen.’

Mijn Sessie

Werven voor Defensie. Je moet het maar kunnen.

Een wereld die steeds nadrukkelijker om veiligheid vraagt. Een arbeidsmarkt die steeds krapper wordt. En een vijver rondom het ministerie die zelden rimpelloos is. In dat speelveld moet Defensie jaarlijks zo’n 5.000 jonge mensen werven. Binnen zeer verschillende doelgroepen, met uiteenlopende niveaus en vakgebieden. Dat vraagt om veel maatwerk in doelgroepgerichte communicatie. En tegelijkertijd om een sterke samenhangende campagnestrategie, waarbij alle communicatie optelt tot één gezamenlijk sterk merk op de arbeidsmarkt. Paul Klaessen geeft een unieke inkijk in de wervingscampagne van Defensie

Ga terug naar het programma

 

Share
Houd me op de hoogte