NIMA Marketing Day 2019

Peter Desmyttere I Husky Marketing Planner

Mijn B2B sessie in the Professional:

7 valkuilen bij marketing technologie en tips om ze te verslaan

Het marketingvak staat op de drempel van een diepgaande digitalisering. Recent onderzoek van Gartner in de Verenigde Staten heeft trouwens uitgewezen dat Amerikaanse marketeers al bijna 30% van hun marketingbudget besteden aan marketing technologie. Het marketing technologie landschap is dan ook aan het exploderen. In 2011 had de marketeer keuze uit zo’n 150 digitale tools om sneller of efficiënter te werken. Anno 2019 is dat aanbod gestegen tot meer dan 7.000 tools.

Die overvloed aan keuze (voor elke vraag of uitdaging bestaan er letterlijk tientallen tools) is enerzijds goed nieuws voor het marketingvak, dat de afgelopen jaren toch trager digitaliseert dan pakweg de sales- of HR-organisatie. Er is echter een keerzijde aan de medaille. Marketing managers, marketing directors of zaakvoerders van marketing agencies lopen bij de keuze en implementatie van marketing technologie in hun team tegen heel wat onverwachte problemen aan. Het hallelujah gevoel dat vrijkwam bij de keuze van de tool(s) maakt dan na enige tijd plaats voor discussies, tijdverlies, frustratie tot zelfs een terugkeer naar de oude (inefficiënte) manier van werken.

Onderschat de wetten van marketing technologie inrichting niet. De keuze van een marketing technologie tool is immers ‘slechts’ een keuze. Nadien zijn het mensen en processen die zullen zorgen voor succes. Er zijn immers weinig ‘slechte’ tools binnen het officiële marketing technologie landschap, wel massa’s slechte inrichtingen of implementaties. In deze sessie somt marketeer en martech-ondernemer Peter Desmyttere de belangrijkste valkuilen bij de implementatie van marketing technologie voor u op en geef meteen tips om van de inrichting of implementatie een succes te maken.

Biografie Peter Desmyttere

Peter Desmyttere heeft als marketeer en martech ondernemer bijna 25 jaar ervaring in het opzetten van marketingteams, het optimaliseren van de marketingplanning en het digitaliseren van marketingteams. Zijn grootste drijfveer is om marketeers efficiënter te laten werken.

Terug naar sprekersoverzicht

Houd me op de hoogte