rsz_pieter_borsboom

Pieter Borsboom
Univé

Pieter is bij Univé verantwoordelijk voor het merk en corporate communicatie. Vanuit zijn rol heeft hij de nieuwe strategische koers van Univé mede vormgegeven. Met een omvangrijk vernieuwingsprogramma voor het merk tot gevolg: intern, extern, huisstijl, sponsoring; alles ging op de schop. Vanaf dit voorjaar is het vernieuwde Univé ‘live’.

Voor zijn komst naar Univé werkte hij zo’n 8 jaar als interim communicatiemanager, en daarvoor zo’n 13 jaar aan bureauzijde (Tappan, Bikker, CMC). Daarnaast was hij jarenlang actief in het onderwijs aan vakgenoten via SRM en het Centrum voor Communicatie & Journalistiek van de Hogeschool Utrecht.

Mijn Sessie (samen met Laurens Hoekstra van VIM Group)

Univé, coöperatie van de toekomst

Univé is al jarenlang een van de bekendste en meest gewaardeerde merken in de verzekeringsbranche in Nederland. Met een nieuwe strategische koers wil Univé, vanuit haar coöperatieve dna, een nieuwe categorie creëren. Met nieuwe proposities die verder gaan dan alleen verzekeren. En met een compleet vernieuwd merk. Met als gevolg dat Univé na 25 jaar afscheid heeft genomen van haar logo met appel en peer. Wat ging hieraan vooraf? Hoe zijn de 2700 medewerkers, verspreid over 120 locaties hierin meegenomen? Hoe zorg je in een formule-organisatie met regionale marketingteams toch voor een uniforme merk-uitstraling? Hoe wordt gemeten wat de effecten van de operatie zijn?

Ga terug naar het programma 

 

Share
Houd me op de hoogte