NIMA Marketing Day 2019

Rob van Benthem I Kantar

Mijn sessie in the War for Attention:

Heb je ‘Affie’ nodig om een Effie te winnen?

Kun je een Effie winnen zonder een sterke tv-campagne te hebben die ‘Affie’ is: orginele, onderscheidende creatie die mensen iets laat voelen. Die kijkers raakt. Die met andere woorden Affectief is. Een soort Gouden Loekie eigenlijk. Conclusie: ja dat kan. Je kunt een Effie winnen zonder Affie te zijn. Maar als je campagne Affie is, dan is de kans op effectiviteit wel veel groter. Kantar heeft daarvoor 6 Effie winnende tvc’s in eigen beheer getest en daar kwamen hele interessante dingen uit.

Biografie Rob van Benthem

Rob van Benthem is van een hele brede consumentenonderzoeker een echte reclamespecialist geworden. Hij heeft al bijna 30 jaar ervaring in marketing consultancy en marktonderzoek. Heeft ook jaren aan klantzijde (Heineken) gewerkt. Ook als marketing manager. Heeft bij Kantar het voorrecht om voor leidende merken en top creative agencies te werken, zowel in Nederland als internationaal. Weet inmiddels hoe reclame werkt bij consumenten. Wanneer een creatief idee resoneert of niet. Of een reclame-uiting cut-through potential heeft of niet. Rob is in Nederland binnen Kantar verantwoordelijk voor de succesvolle LINK portfolio voor reclame-onderzoek. Een sportieve family man (getrouwd, 4 kinderen) en woonachtig in Haarlem.

Terug naar sprekersoverzicht

Houd me op de hoogte