Rogier Heijning

Rogier Heijning
Wasteboards

Na gewerkt te hebben als creatief op nationale en internationale accounts bij FHV/BBDO in Amsterdam werd Rogier Heijning in 2005 partner bij Lemon Scented Tea. Naast zijn werk als creatief directeur, is hij intensief betrokken geweest bij de oprichting en de marketing communicatie van twee innovatieve duurzame bedrijven. Van 2011 tot 2017 was hij partner bij Plastic Whale, het eerste professionele plastic visbedrijf ter wereld. In 2016 werd hij medeoprichter van WasteBoards, het bedrijf dat skateboards maakt van gerecyclede plastic doppen.

Mijn Sessie

WasteBoards: hoe maak je duurzaamheid cool?

Krijg een inkijkje in de 2 meest innovatieve Nederlandse bedrijven die zich richten op het verminderen van plastic afval, met producten en diensten die zo’n aantrekkingskracht dat hun verhaal tot over de hele wereld wordt vertelt. Doordat ze plastic recycling cool hebben gemaakt zijn ze het vlaggenschip geworden van de Nederlandse circulaire droom.

In vogelvlucht vertel ik de ontstaansgeschiedenis, de tipping points en de vervolgplannen. Ik laat zien hoe creativiteit, ondernemerschap en een flinke dosis naïviteit innovatie stimuleren en tot nieuwe diensten en producten leidt. Duurzaam doen gaat een nieuwe fase in, we zijn het tijdperk van ‘de goede boodschap’ en het afvalkunstwerk voorbij. Het is tijd voor slimme marketing.

Ga terug naar het programma 

 

Houd me op de hoogte