NIEUWS

De servicedesk kan je beste marketingkanaal zijn

9 mei, 2017

Dit is een artikel van MarketingTribune.nl

Op dinsdag 20 juni organiseert NIMA samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Leslie Hogeveen, verantwoordelijk voor de (digital) marketing bij Knab, is één van de vele sprekers (hij presenteert samen met Don van Arem, rechts op de foto). Wij stelden Leslie een paar vragen.

Leslie Hogeveen begon zijn carrière bijna 20 jaar geleden in de auto-industrie. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de marketing van Pon en Hummer. Daarna was hij bijna 7 jaar verantwoordelijk voor de marketing van De Hypotheker. Sinds 2014 werkt hij bij Knab, waar hij een bijdrage heeft geleverd aan de versnelling van de groei, onder meer door de introductie van factbased marketing; een combinatie van ‘old school’ marketing en (big) data-verzamelingen en -analyse. Daarnaast is Leslie mentor bij Startupbootcamp Amsterdam.

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Tijdens deze presentatie geven we – op de Knab-manier – inzicht in de samenwerking tussen service en marketing. We tonen de belangrijkste uitkomsten van die samenwerking en hopen de bezoekers zo te motiveren om succesvoller te worden in hun aanpak.

Welke lessen kunnen bezoekers leren tijdens een bezoek aan Nima Marketing Day?
De servicedesk kan je beste marketingkanaal zijn en andersom.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
De opkomst van kunstmatige intelligentie en robotisering. Hoe behoud je het persoonlijke karakter van je bedrijf en blijf je tegelijkertijd schaalbaar.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
De klant heeft gelijk!

Wat is de persoonlijke missie van het merk Leslie Hogeveen?
Ik wil relevant zijn. Wat we doen moet (positieve) impact hebben voor klanten. Daarmee creëer je automatisch toegevoegde waarde voor Knab.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
De ontdekking van de mogelijkheden van neuromarketing. De uitkomsten en één van de onderzoeken zorgden ervoor dat ik contact opnam met René Frijters en zo ben ik uiteindelijk bij Knab blijven hangen.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Een bedrijf dat een echte impact op (het leven van) de klant wil hebben. Commerciële doelstellingen zijn niet erg, als het belang van de klant maar wel voorop blijft staan.