NIMA Marketing Day 2019

Simone Vries I PostNL

Mijn sessie in the Media: Meer grip op jouw mediamix met neuromarketing

Hoe trek je de aandacht van je doelgroep in het sterk versnipperde medialandschap? En welk aandeel heeft post hier vandaag de dag nog in? Door inzet van neuromarketing kreeg PostNL inzicht in het effect van verschillende mediakanalen zoals TV, e-mail, Facebook en print. 95% van wat we doen is immers onbewust. Met neuromarketing wordt onderzocht wat er in het brein gebeurt bij het zien van verschillende uitingen. Hoe versterken de kanalen elkaar en wat zijn ideale combinaties? Interessante inzichten die wij graag met je delen in deze sessie.

Biografie Simone Vries

Als marketeer bij PostNL houd ik mij bezig met het ontwikkelen, uitvoeren en bewaken van de marketing- en contentstrategie. Wat mij betreft mag fysieke communicatie niet ontbreken in de mediamix. Om dit te bewijzen doe ik veel onderzoek naar de kracht van de brievenbus in combinatie met andere kanalen. Onder andere middels neuromarketing onderzoek, waarbij we kijken wat het effect van de verschillende kanalen is in het brein van de consument. Hiervoor heb ik geruime tijd als marktmanager bij Spotta gewerkt. Hier lag mijn focus op de marktbewerking van A-merken en mediabureaus.

Terug naar sprekersoverzicht

Bestel Tickets