Andres Neira de Back

After studying business economics in Tilburg, Andres Neira de Back started his career at Nutricia. In 2007 he made the switch to Center Parcs. He has worked for the company for almost sixteen years, of which six as marketing director. In his role, he is responsible for the positioning of the brand in Europe. In this capacity, he is the driving force behind the renewal of the brand positioning of Center Parcs. Under his leadership, the new (visual) identity of Center Parcs has taken shape.
Titel presentatie: Het nieuwe Center Parcs: de evolutie van de vakantie dichtbij
Korte omschrijving presentatie:
In 1967 begon Piet Derksen het eerste vakantiepark van Nederland. 55 jaar later is Center Parcs springlevend en gaat met een hernieuwde merkpositionering terug naar de basis van zijn oprichter.
Na jaren hard werken aan het product, met een investering van bijna 800 miljoen euro is begin 2023 ook de nieuwe visuele identiteit gepresenteerd.
Andres Neira de Back en Bas Post zijn verantwoordelijk voor de nieuwe positionering van het merk in Europa. Zij nemen je mee in het verhaal achter deze transformatie dat eigenlijk helemaal niet in 30 minuten past.