speaker-info

Arjan Leest

Giesbers

Arjan Leest (41) is een creatief strateeg en een strategisch creatief. Hij heeft bij verschillende reclamebureaus gewerkt voor merken als: Microsoft, HEMA, Schiphol, Albert Heijn, Etos, Post NL, Karwei, AEGON, Gamma, ICI Paris XL, PLUS en vele anderen.

Op dit moment is hij directielid van Giesbers, een communicatie bureau met 140 medewerkers in Nederland en België.

 

Een kort interview met Arjan

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Vaak zijn de echte succesverhalen een gevolg van een disruptieve marketing aanpak. Of van vernieuwende aanpak. Ik wil marketeers inspireren. Ik wil ze laten zien dat er nog veel meer is dat hetgeen je in de boeken leest.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Je krijgt een heerlijke douche van inspiratie, praktijk cases en de laatste ontwikkelingen in je vakgebied.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Omnichannel, Customer Journey, klantbeleving, digitalisering, bedrijfsculturen en nog veel meer. Waarom? De consument veranderd vele malen sneller dan het bedrijfsleven aan kan. Daar ligt een geweldige en dynamische uitdaging voor marketeers.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Een goede marketeer volgt de regeltjes. Een uitzonderlijke marketeer gebruikt de regeltjes.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Arjan Leest
Ik wil kleur geven aan alles wat ik doe. En ik wil anderen enthousiasmeren om dat ook te doen. Ik zie teveel middelmatigheid, polder gedrag en veilige routes om mij heen. Daar krijg ik de kriebels van.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Ik heb vooral heel veel geleerd in de tijd dat ik (aan bureauzijde) werkte voor HEMA. Dat was de beste leerschool. René Repko was daar marketing directeur (nu bij Action). Hij was mijn grote voorbeeld.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou op zoek gaan naar een klein bedrijf of een start-up waar ik het verschil zou kunnen maken.

Share

Mijn sessies

Maak het verschil!

Giesbers

Silo 36

Maak het verschil! De afgelopen 20 jaar is de wereld enorm veranderd. En ook het consumentengedrag is veranderd. De klant is in control. Dé customer journey bestaat niet meer. Dat is goed nieuws voor marketeers die graag buiten de lijntjes kleuren. Laat je inspireren door nieuwe inzichten die jou helpen om een nóg betere marketeer te worden.

Share
The Weird - Powered by Giesbers
MEER LEZEN