SPREKERS

Astrid de Groot – de Meijer

Astrid haar loopbaan startte internationaal. Zij was verantwoordelijk voor het opstarten van een Europese vestiging van een Amerikaanse beurs- & congresorganisatie. Voordat zij zelfstandig werd deed zij ervaring op bij een adviesbureau op het gebied van databasemarketing en in de reclamebranche. Sinds 20 jaar is zij zelfstandig adviseur. Hierin heeft zij een brede groep van opdrachtgevers mogen ondersteunen. De laatste 15 jaar voornamelijk bij zorg- en welzijnsorganisaties. De opdrachten waar zij voor gevraagd wordt zijn veelal gerelateerd aan marketing, positioneringsvraagstukken, merkstrategie. De laatste jaren komen er steeds vaker verandervraagstukken bij die gaan over digitalisering, innovatie en in relatie tot positionering. Astrid is o.a. betrokken bij de ontwikkeling van Philadelphia Online.

Titel presentatie: Wat marketeers moeten weten over innovatie in de zorg?

Korte omschrijving presentatie: Er is nagenoeg geen branche denkbaar waar het uiteindelijk zo draait om mensen(levens) als in de zorg. In onze maatschappij wordt de vraag naar zorg steeds groter, echter is het aanbod van personeel steeds krapper. Is het inzetten van (technologische) innovaties de oplossing? Wat vraagt dit dan eigenlijk van jou als marketeer? Hoe beweeg je in een wereld waarin vraag en aanbod onder spanning komt te staan. Bas Bodzinga RM, directeur klantbelang bij Philadelphia Zorg en Astrid de Groot, adviseur, nemen je mee aan de hand van dilemma’s en kansen die zij ervaren. Ze staan daarbij stil bij de waarde van jouw rol als marketeer in deze veranderende wereld en hoe jij hier morgen mee aan de slag kan gaan.