speaker-info

Boukje Taphoorn

Google

Prior to joining Google (2012), Boukje built her career in advertising and consumer marketing. Boukje was Group Account Director and New Business Director at wieden+kennedy Amsterdam for four years, after which she joined KesselsKramer as Strategy Director, for 3 years. Before moving to the creative agency world, Boukje started her career as a Unilever marketeer in 1998, where she worked for 7 years in various brand building roles – in the Netherlands as well as at Unilever’s global brand team in London. Boukje studied Economics at the UvA.
She has a passion for great creative, and with a firm belief in the role technology and data can play in building powerful brands.

 

Een kort interview met Boukje

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
De noodzaak voor relevantie – de traditionele one size fits all wordt meer en meer genegeerd door de consument, waardoor marketing relevanter en dus creatiever wordt.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Nieuwsgierigheid

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Dat wieden+kennedy iemand zocht die de taal sprak van FMCG marketeers – net op het moment dat ik de overstap wilde maken van marketeer naar creatief bureau.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Tony Chocolonely of Bloomon. Twee merken waar ik erg vrolijk van wordt.

Share

Mijn sessies

Marketing in a digital age.

Marketing in a digital age. Opportunity to use data and technology to make consumer experiences faster, personalized and seamless.  Why brands should invest in faster, predictive and more assistive content and experiences across the full consumer journey to build lasting, valuable relationships with consumers.

Share
The Academy
MEER LEZEN