SPREKERS

Brigitte Schouwerwou

Het Financieele Dagblad

Over Brigitte en Het Financieele Dagblad 

Het Financieele Dagblad heeft zichzelf enkele jaren geleden ten doel gesteld te groeien in een krimpende markt. Het FD formuleerde voor zichzelf de ambitie om ‘onmisbaar te worden voor 100.000 betalende lezers’. Maar hoe je dat? Door de relevantie van het FD te tonen aan doelgroepen die minder bekend zijn met het FD.

Brigitte Schouwerwou is als marketing manager voor de lezersmarkt bij Het Financieele Dagblad,  samen met het team verantwoordelijk voor het verleiden, werven en behouden van abonnees. Ze heeft dit onder andere gedaan door het uitbouwen van het merk FD. In 2019 won het FD de SAN-award voor de merkcampagne ‘Wie volgt leidt’.

Brigitte Schouwerwou werkt ruim 5 jaar bij Het Financieele Dagblad. Hiervoor heeft zij verschillende marketingfuncties bekleed bij Nuon en bij (voormalige) Post.nl. Van oorsprong is zij bedrijfskundige.

Tags: