speaker-info

Chantal Groot Kormelink RM

Cortina

Chantal Groot Kormelink is een energieke, breed ontwikkelde marketeer en manager met ruim 20 jaar ervaring in diverse branches (Microsoft, Essent, Wolters Kluwer, Cortina) Ze is Register Marketeer en actief in de SAN-jury, doceert bij SRM, is lid van het examencollege NIMA en lid van 2 raden van Toezicht in de zorg en kinderopvang. Ze houdt van merken en mensen. En is altijd wakker te maken voor een verre reis, hardlopen in het bos of zeilen in Friesland.

Sinds 2014 is ze Manager Marketing en Communicatie van het mooiste fietsmerk: CORTINA.

 

Een kort interview met Chantal

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Als jij ook opereert in een overvolle markt, je afvraagt hoe je met een klein marketingbudget succesvol kunt zijn, kom dan luisteren naar het succesverhaal van Cortina. Over trendy fietsen, een unieke propositie en keuzes maken! In 10 jaar tijd veroverde Cortina met een minimaal marketingbudget een marktaandeel van 20%. Hoe dan? Door te kiezen!

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Jezelf blijven inspireren, door en met anderen, is cruciaal.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Individualisering en hoe bereik je mensen.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Nooit ophouden met nieuwsgierig te zijn naar nieuwe ontwikkelingen.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Chantal Groot Kormelink?
Do what you love, love what you do.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Succes is geen toeval. Het is hard werken, doorzetten, leren en vooral houden van wat je doet.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou niets anders doen dan wat ik heb gedaan; kies vooral een inspirerend bedrijf met uitdagingen!

Share

Mijn sessies

CORTINA – Dutch Fashion Bikes – over trendy fietsen, een unieke propositie en keuzes maken!

Cortina

CORTINA – Dutch Fashion Bikes – over trendy fietsen, een unieke propositie en keuzes maken! Het succesverhaal van CORTINA: over trendy fietsen, een unieke propositie en keuzes maken! Fietsen die door design, kleurgebruik en details door de doelgroep als aantrekkelijk worden gezien en passen bij hun lifestyle. In 10 jaar tijd veroverde Cortina met een minimaal marketingbudget, zonder massamediale campagnes, een marktaandeel van 20%. Hoe dan? Door te kiezen! Door het kiezen van een unieke propositie binnen de fietsbranche, het kiezen van een unieke doelgroep en branche-overstijgend denken.

Share
The Brand - Powered by BVH
MEER LEZEN