SPREKERS

Dorkas Koenen

Rabobank

Over Dorkas en Rabobank 

Dorkas Koenen is momenteel Chief Marketing Officer (CMO) bij Rabobank, en in die rol sinds 2017 eindverantwoordelijk voor Marketing op zowel de particuliere als de zakelijke markt. Hij heeft een langjarige ervaring met de ontwikkeling en aansturing van Marketing als commerciële bedrijfsfunctie binnen, specifiek, de dienstensector (telco, energie en financial services). Hij startte zijn loopbaan in Marketing bij Libertel, en werkte daarna internationaal voor Fortis. Dorkas was van 2006 tot 2010 Global Marketing Director van Robeco. Vervolgens werkte hij zeven jaar in de energiesector, waar hij als CMO en lid van de ExCo van Essent, de commerciële transformatie van het energiebedrijf leidde.

Dorkas is opgeleid als politicoloog en marketeer, staat sinds 2011 onafgebroken in de Top 100 van Beste Marketeers, treedt regelmatig op als gastdocent in het Executive MBA-programma van Tias Business School, is tevens lid van de adviesraad van de Executive Master of Marketing van diezelfde instelling en lid van de hoofdjury van de SponsorRingen. De presentatie van Dorkas op NMD heet  ‘De visie op Marketing als integrale bedrijfsfunctie’.