Dorkas Koenen

Drs. Dorkas Koenen MM RM BASc (52) is CMO & Executive Vice President bij Rabobank (sinds 2017). Hij werkt meer dan 25 jaar in het marketingvak, de laatste 15 jaar in eindverantwoordelijke rollen als CMO voor bedrijven in binnen- en buitenland. Dorkas is een pleitbezorger voor de positionering van marketing als integrale bedrijfsfunctie. Daarnaast heeft hij passie voor het creëren van authentieke verhalen rondom merken, het ontwikkelen van digitale marketing strategieën en het opleiden van marketeers. In 2022 werd hij verkozen tot de beste marketeer van Nederland (‘Adformatie CMO of the year’). Dorkas studeerde zowel Politicologie als Marketing, en hij is als gastdocent verbonden aan TIAS School for Business & Society.
Titel presentatie: De marketingtransitie van Rabobank – hoe sturen wij ons merk en onze mensen op basis van de coöperatieve mentaliteit?
Korte omschrijving presentatie: Dorkas Koenen neemt je op hoofdpunten mee in deze transitie en vertelt hoe de marketingdiscipline binnen Rabobank van een traditionele marketing communicatie afdeling de afgelopen jaren is doorontwikkeld tot een professionele cross-functionele marketingfunctie die ‘at scale’ waarde toevoegt voor zowel de klant, de organisatie als de Nederlandse samenleving. En daarbinnen specifiek hoe Marketing binnen Rabobank een cruciale rol speelt om de verschillende aspecten van de bedrijfsvoering aan te sturen vanuit onze coöperatieve merkmentaliteit (‘de coöperatieve Rabobank).
Rabobank is genomineerd voor NIMA Marketing Company of the Year 2023