speaker-info

Erik-Jan Gelink

Transavia

Erik-Jan Gelink startte zijn carrière als Unilever marketeer, vervolgens was hij business manager bij The Gillette Company in Duitsland en maakte hij eind jaren ’90 de overstap naar de digitale wereld als commercieel directeur van webdesignbureau Agency.com. Erik-Jan heeft voornamelijk marketing & sales teams geleid (o.a. Sanoma Media, Telegraaf Media Groep, UPC, KPN) maar ook strategische adviezen gegeven (o.a. Deloitte Consulting, Capgemini Consulting). Hij is gespecialiseerd in de aanpassing van organisaties op digitale ontwikkelingen, het ontwikkelen van nieuwe producten & diensten, en het optimaliseren van de digitale klantervaring via verschillende touchpoints.  Erik-Jan studeerde aan Nijenrode (BBA) en Bedrijfskundige Economie aan de VU.

Share

Mijn sessies

Wendbare commercie in de praktijk – de Transavia case

Transavia

Kalvermelk 2C

Wendbare commercie in de praktijk – de Transavia case Snel veranderende marktomstandigheden zorgen er voor dat bedrijven meer wendbaar moeten zijn, en dat wordt onder meer door de toepassing van Agile organisatie principes gerealiseerd. Transavia past Agile al geruime tijd bedrijf breed toe, en per 1 januari 2017 was de Commerciële afdeling aan de beurt. Deze afdeling werd aan de hand van de Customer Journey opnieuw ingericht, waarbij de klassieke boomstructuur verdween, functies veranderden in rollen en verantwoordelijkheden decentraal werden belegd. In zijn presentatie schetst Erik-Jan de achtergrond, uitvoering, aandachtspunten en lessen van deze ingrijpende transitie.

Share
The Manager
MEER LEZEN