SPREKERS

Ernst van den Berg

Ernst is het eerste aanspreekpunt binnen de gemeente Den Haag als om de citybranding van de stad. Ernst maakt is lid van het managementteam van de directie Communicatie & Citybranding (ca. 100 fte) en daarnaast hoofd van het Bureau Citybranding dat hieronder valt. Ernst heeft bijna 20 jaar ervaring op het gebied van citybranding en heeft aan tal van projecten meegewerkt. Van de communicatie rondom grote internationale evenementen, hospitality programma’s voor bezoekers tot recentelijk de lokale communicatie aanpak van de coronacrisis. Daarnaast heeft Ernst ruime ervaring met verandertrajecten binnen organisaties. Van het centraliseren van de verschillende communicatieafdelingen binnen de gemeentelijke organisatie tot het invoeren van opgavegericht werken om verkokering tegen te gaan.

Titel presentatie: Placebranding: Merkbeleid toegepast door een stad: de strategie van Den Haag

Korte omschrijving presentatie: De ‘Haagse Positioneringsstrategie en Aanpak 2021-2025’ gaat de stad Den Haag en het stadhuis helpen ervoor te zorgen dat de eigenheid in het DNA van Den Haag de basis vormt bij het ontwikkelen van de stad, in de communicatie met Hagenaars en in de manier waarop Den Haag zich laat zien aan de buitenwereld.

Haagse citybranding gaat om de Haagse eigenheid; alles wat Hagenaars zo trots maakt en waarmee zij zichzelf en hun stad in positieve zin onderscheiden van andere steden en hun bewoners.