speaker-info

Frank Meijer

De Persgroep

Frank heeft een achtergrond in ICT, Business Development & Strategie. Met die bagage heeft Frank aan de basis gestaan van de oprichting van RTL Ventures en in het bijzonder van het lanceren van MVNO Sizz in samenwerking met Vodafone. Tevens heeft hij de turnaround van Dutch Learning Company vorm gegeven bij het ontwikkelen van de B2C markt. Bij de Persgroep Nederland is hij verantwoordelijk voor zowel het ontwikkelen van nieuwe advertentievormen als voor het optimaliseren van de digitale sales processen met als doel explosieve en duurzame digitale groei.

 

Een kort interview met Frank

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Het onderzoek/de monitor die we gestart zijn is baanbrekend in onze industrie. We laten je zien hoe goed of ‘voor verbetering vatbaar’ uitingen zijn en welke impact het heeft op onze lezers/bezoekers/abonnees cq jouw doelgroep.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Het is een open deur en daarom niet minder waar: de creativiteit van de uiting bepaalt het effect van de campagne. Daarbij opgeteld het aantal boodschappen dat je geeft, welke visual je moet gebruiken, hoeveel tekst je plaatst etc. Wij weten het nu en zetten het in voor onze klanten. Dat zijn abonnees én adverteerders: lezers hebben aandacht voor relevante boodschappen en adverteerders brengen hun boodschap succesvol over.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Het meest geboeid ben ik door de enorme bult ondoorzichtige techniek en partijen die tussen een adverteerder (mensen) en onze media (mensen) zit om een online advertentie geplaatst te krijgen. Een groot deel van de mediabudgetten verdwijnt (verdampt) in het van systeem naar systeem doorzetten van data. Onder aan de streep profiteren de adverteerder en de publisher daar onvoldoende van en dat moet veranderen.
Daarnaast ben ik geboeid door het storytelling principe. Om een merk te bouwen, en te onderhouden, is meer nodig dan alleen campagnes lanceren gericht op conversie/transactie. Je moet een echt verhaal vertellen dat uitleg en verdieping geeft.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Nieuwsgierig zijn, uit je comfortzone komen en het niet accepteren van de status quo.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Frank Meijer?
“Zorg altijd dat je onderdeel van de oplossing bent”

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Dat elk moment dat ‘the wind of change’ ging waaien ik daar ook was. Dat is denk ik een 5-6 keer gebeurd in mijn carrière en dat lijkt dan geluk. Onderweg zal ik ook wel een paar dingen goed gedaan hebben en als ik een super spits was geweest was het wellicht 20 keer gebeurd.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou dan weer bij een familie bedrijf willen starten.
Nu ik er over terugdenk heb ik altijd voor familie bedrijven gewerkt.  Het bedrijf waarvoor ik als ik 20 was zou willen starten: Gulpener bier. Prachtig product, mooi verhaal, heel tastbaar en nog lekker ook.

Share

Mijn sessies

Het Werkt: Advertising Impact Monitor

De Persgroep

Meelzolder

Het Werkt: Advertising Impact Monitor Het effect van advertising wordt voor een groot deel bepaald door de boodschap en de creative kracht van de uiting. Tevens wordt de aandacht die men heeft voor de uiting niet vastgelegd of waargenomen. Met ‘De Advertising Impact Monitor’ brengt de Persgroep Nederland daar verandering in. Sinds september 2016 zijn we gestart met het continue meten van de aandacht voor advertenties in onze media. Daarbij wordt nadrukkelijk aandacht gegeven aan het vaststellen van de creatieve kracht van de uiting.

Share
The Media - Powered by PauwR
MEER LEZEN