speaker-info

Jacqueline Post

Funda

Jacqueline Post is sinds 2014 Directeur Marketing, Communicatie & PR bij funda. Als registered Senior Marketing Professional (SMP) loopt ze voorop in het vak en weet ze trends en ontwikkelingen met succes te implementeren. Eerder in haar carrière was Jacqueline werkzaam bij diverse A-merken waaronder XS4All, Eneco, KPN en Exact.

Een kort interview met Jacqueline

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Tijdens mijn presentatie op de NIMA Marketing Day zal je geprikkeld worden dat data je ook kan helpen om andere strategische keuzes te maken.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Online merken bewegen nu naar offline. Ik ben benieuwd wat dit op de lange termijn voor die merken gaat betekenen.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Dat is simpel: nieuwsgierigheid.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Jacqueline Post?
Blijf jezelf vernieuwen en verrassen.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Ik ben -heel bewust- altijd blijven leren, mezelf blijven ontwikkelen. Ik heb nooit stilgestaan. Ik zou iedereen willen meegeven dat je naast je werk, ook moet blijven studeren. Zo verbreed je je kennis, doe je nieuwe inzichten op en ontmoet je nieuwe mensen die je wellicht verder helpen in je loopbaan. Dat heeft me zeker gebracht waar ik nu ben.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou zeker voor een online bedrijf kiezen, omdat je daar niet uit kan gaan van alles wat je al weet. En ook omdat de mensen waarmee je dan samenwerkt het allemaal nog niet weten. Je kunt bezighouden met een product of dienst dat mensen nog niet kennen, of misschien nog geen behoefte aan hebben. Vaak dwingen technologische dingen mensen buiten gebaande paden te denken. Dat houdt je continu scherp, daagt je continu uit. Dat is ook bij funda het geval. Daar zou ik dus zeker solliciteren!

Share

Mijn sessies

Data als motor voor het funda platform

Data als motor voor het funda platform 15 jaar lang was funda een online etalage waarin je naar hartenlust kon gluren bij de buren. Langzaamaan schuift funda nu naar een platform voor alles rondom wonen. In deze sessie hoor je de ins en outs over de nieuwe strategische koers van funda en de rol die data daarbij speelt. Hoe weet funda met data haar positie bij zoekers en makelaars te behouden? Andere markten aan te boren? En het platform verder te optimaliseren?

Share
The Tools - Powered by Kaliber
MEER LEZEN