speaker-info

Jean Paul Schaddé van Dooren

Cityguys/Hortipoint

Marketingkoning en co-founder van Cityguys.nl die al jaren niet meer heeft gekookt en altijd buiten de deur eet. Was marketingmanager voor T-Mobile en Royal FloraHolland en is dat nu voor uitgever Hortipoint en Singularity University. Gek op marketing in de breedste zin van het woord met een kleine voorliefde voor PR en Personal Branding.

Een kort interview met Jean Paul

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Het is op de borrel na het gezelligste moment van de dag en wie wil er nu niet leren hoe je gratis kunt leven door Personal Branding?

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Hoe je je geen zorgen maakt, geniet van het leven en daar vervolgens wél een succes van maakt met gebruik van marketing.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Influencermarketing en dat sommige brands geen flauw idee hebben wat ze doen. Het is goed dat specialisten weer breder kijken dan alleen hun eigen vakgebied en op een strategische manier bezig zijn met communicatie, marketing en sales.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Nieuwsgierigheid. En het komt goed van pas als je een verbindende factor bent.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Jean-Paul Schaddé van Dooren?
Geniet van het leven en: “If you do what you love, you never have to work a day in your life”.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
De associatie van het woord marketingkoning bij mijn naam.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Wederom eerst bij een klein bedrijf, maar dan internationaal. Vervolgens weer richting een corporate. Verandering van spijs doet eten.

Share

Mijn sessies

Carrièreplanning zonder planning

Cityguys

Silo 36

Carrièreplanning zonder planning Over hoe het kan dat ik gratis leef, mijn carriere van toevalligheden aan elkaar hangt en hoe je koning wordt in je vakgebied. Hoe personal branding voor je kan werken en dat PR zowel voor bedrijven als personen retebelangrijk is als je verder wilt dan komen waar je nu bent. En vooral: dat als je tevreden bent met wat je doet dan moet je dat vooral blijven doen.

Share
The Weird - Powered by Giesbers
MEER LEZEN