speaker-info

Jelmer van der Meulen

Synergie

Jelmer van der Meulen is partner bij Synergie. Hij werkt als  strategisch adviseur aan identiteit van organisaties, groei, positionering en adviseert over cultuur en structuur. Coacht leiderschaps- en managementteams. Stond in 2011 aan de basis van de Inspirerende 40.

 

Een kort interview met Jelmer

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Natuurlijk mag je hem missen. Maar als je meer wilt weten over het verschil tussen leiderschap en management, dan beloof ik interessante inzichten.

Allereerst maken we bekend wie de meest inspirerende mensen zijn voor de gemiddelde Nederlander en waarom. Samen verdiepen we wat jij als marketeer hiermee kunt. Pieter Zwart, marketeer van het jaar zegt niet aan marketing te doen. Dat is geen toeval. Hij maakt duidelijk wat marketing leiderschap anders maakt dan marketing management. Tijdens de workshop verdiepen we dit verschil.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Het is een programma waar inhoud centraal staat. Dat spreekt me aan. Van het vak, door het vak en voor het vak. Er lopen veel goede mensen rond. Daar haalt ieder hoop ik zijn of haar eigen inspiratie uit.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Dat de marketeer van het jaar zegt niet aan marketing te doen. En tegelijk doet hij meer dan ooit voor zijn klant en combineert visie met data. Ergens is er iets mis gegaan met het woord marketing maar is wat goede marketeers doen, nog steeds relevant. Deze dynamiek fascineert me.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Een bijzondere combinatie van eigenzinnigheid en gericht zijn op anderen. Het klinkt tegenstrijdig, en dat is het ook. En dat is marketing.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Jelmer van der Meulen?
Mensen helpen om meer te halen uit hun relaties. Er is altijd verbetering mogelijk.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
In 2003 gevraagd worden om research manager te worden bij een kwalitatief marktonderzoekbureau. Drie jaar betaald worden om naar mensen te luisteren legt een bijzondere basis.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Bij een organisatie uit de Inspirerende 40.

Share

Mijn sessies

Wat kunnen marketeers leren van de 40 meest inspirerende mensen?

Wat kunnen marketeers leren van de 40 meest inspirerende mensen? Tijdens deze workshop maken we de resultaten bekend van een onderzoek naar Mensen van Inspiratie: welke mensen inspireren en waarom? Belangrijkste doel van de workshop is de verkenning wat jij hier als marketeer mee kunt. Spoiler: het gaat niet over management en wel over leiderschap. In deze workshop wordt dit verschil duidelijk tussen marketing management en marketing leiderschap. En hoe je als leider bewust invloed uitoefent.

Share
The Manager
MEER LEZEN