speaker-info

Drs. Jocelyn Rebbens

ReBBels

Jocelyn Rebbens (1972) is economisch psycholoog en eigenaar van ReBBels. Haar passie is om de ambitie en het talent van professionals te verbinden aan merken en organisaties, zodat deze elkaar versterken. Ze geeft trainingen, workshops, inspiratiesessies, consultancy en coaching op het gebied van personal branding, futureproof performance en empowerment en positieve psychologie. Daarnaast interviewt en schrijft ze voor diverse vakbladen over haar Personal Branding en toekomstige  relevantie in werk. Lees meer op www.rebbels.com en op www.nima.nl wat deelnemers over haar zeggen.

Een kort interview met Jocelyn

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Omdat nog steeds veel marketeers vergeten dat zij met hun persoonlijkheid zelf het verschil maken.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Jezelf en anderen blijven inspireren, vakgenoten en organisaties ontmoeten (netwerken), toepassen van je learnings’ mogen in je werk; zowel de vakinhoudelijke ontwikkelingen in de marketing als je persoonlijke ontwikkeling.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Hoe jij als marketeer en mens (YOU) het verschil blijft maken in alle big data, veranderingen en technologie etc… Wat verschuift in jouw rol en hoe bewust maak je keuzes om juist die vaardigheden/kennis in te zetten die jou van toegevoegde waarde en relevant laten zijn voor de organisatie. Hoe zorg je dat je duurzaam inzetbaar blijft en met je tijd meegaat?

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
– Meer gebruik maken van sociaal emotionele intelligentie, ipv alleen kennis;
– benutten van commercieel vermogen of dat sterker ontwikkelen en inzetten…. Denk veel meer na over “what’s in it for them?”;
– bewuster persoonlijk leiderschap oppakken.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Jocelyn Rebbens?
Mijn motto is dan ook “Zorg dat je geen spijt krijgt van de kansen die je niet durfde te pakken of jezelf durfde te gunnen!”

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Ik heb geen ‘gelukje’ gehad, heb bij de 2 banen in loondienst ook heel bewust gekozen wat bij mij past. Voor mijn bedrijf ben ik het gaan creëren dat ik de leukste job heb voor mij die er is. Ik ben uitgegaan van mijn kracht, talent en ondernemersgenen. Zonder doorzettingsvermogen geen succes. Ik heb mijn motto opgepakt en ben net voor de crisis gaan ondernemen. Ondanks dat, of wellicht juist dankzij dat, nu 10 jaar succesvol. Het enige constante is verandering, dus ik ben letterlijk in mijn drivers’ seat gesprongen.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik zou juist bij verschillende bedrijven willen leren en ervaring opdoen, internationaal. Dus vanuit een global traineeship het werkende leven instappen, juist een mix profit en non-profit, producten en diensten.

Share

Mijn sessies

Personal Branding: in the drivers’ seat!

Personal Branding: in the drivers’ seat! Naast een continu veranderende economie is er veel kwalitatieve concurrentie op de arbeidsmarkt. Dat vraagt meer van jou als marketing-, communicatie- of salesprofessional. Zowel  voor wat betreft je up-to-date kennis en inzet, als vanuit je persoonlijkheid. Met een duidelijk en authentiek Personal Brand en positieve uitstraling maak je het verschil en heb je veel meer impact. Niet alleen live, maar ook online en in je netwerken. Na deze presentatie heb je de keuze: stap je in de drivers’ seat van je Personal Brand en gun je jezelf die opdracht of dreamjob of laat je anderen je Personal Brand bepalen?

Share
The You
MEER LEZEN