SPREKERS

Jortijn Bijl

AFAS Software

Over Jortijn en AFAS Software 

Een diploma in de automatiseringselektronica, doorgeleerd in bedrijfskundige informatica, aan de slag als zelfstandig ondernemer, daarna in loondienst bij AFAS als supportmedewerker, consultant, senior consultant, marketingmanager en nu senior marketingmanager. De loopbaan van Jortijn is op zijn zachtst gezegd veelzijdig te noemen.

De ervaring die hij heeft opgedaan in het veld bij honderden organisaties gebruikt hij in zijn dagelijks werk en tijdens zijn presentaties, waarbij hij niet schuwt heilige huisjes omver te blazen. Van origine dus stiekem geen marketeer, maar alles aan hem ademt marketing. Inmiddels staat Jortijn al een aantal jaar in de Top 100 Marketeers van Nederland en mag hij zichzelf Senior Marketing Professional noemen.

Over de presentatie

The war for talent is in volle gang. In veel sectoren is het lastig om nieuwe medewerkers te vinden, maar ook om medewerkers te behouden. Waarom lukt het AFAS dan wel om – zeker in de IT – meer dan 1100 sollicitaties per jaar te ontvangen en medewerkers gemiddeld 7,5 jaar in dienst te houden zonder ook maar één recruiter? Het antwoord daarop is vooral: cultuur.

Maar hoe draag je als marketeer bij aan die cultuur en vertaal je dat naar interne en externe campagnes? Tijdens de presentatie ‘Employer Branding bij AFAS’ neemt Jortijn je mee in de impact van marketing op AFAS als werkgever en hoe zich dit vertaalt in de complete employee journey.

Wat is het belang van internal branding? Hoe vertaalt zich dat richting de medewerkers en richting de buitenwereld? En hoe help je als marketeer mee bouwen een consistent merk die fans maakt van medewerkers, zelfs nog wanneer ze de organisatie verlaten? Deze vragen en meer komen aan bod tijdens de presentatie dus breng hier zeker een bezoek aan!