speaker-info

Kirsten Andres

KRO-NCRV

Haar start was op de marketing afdeling van Grundig Benelux, net afgestudeerd in de Franse Taal- en letterkunde maar marketing is haar echte passie gebleken. En na jarenlange ervaring aan bureau- en klantzijde is het haar doel geworden om merken relevant te maken. Dat heeft ze gedaan voor veel merken; van Nissan, SNS Bank tot Mona. Ondertussen is ze manager bij KRO-NCRV. Een mediamerk met een missie. Daar is ze verantwoordelijk voor corporate communicatie, marketing en merkstrategie, onderzoek, sales & licensing en de ledenverenigingen. Sinds 2015 is ze ook lid van de Raad van Toezicht van het Nima.

Een kort interview met Kirsten

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Omdat een merk relevant moet zijn en uit het DNA van je organisatie moet komen. Dit verhaal gaat je inspireren hoe je dat kunt doen, en geeft inzicht in nieuwe digitale mogelijkheden om relevant te zijn.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Zorg dat je geïnspireerd raakt van je vakgenoten en ga vol marketing kennis en mogelijkheden weer de deur uit!

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Als KRO-NCRV vertellen wij persoonlijke verhalen van mensen om meer begrip te krijgen voor elkaar. Ik vind het geweldig hoe online er zoveel mogelijkheden en vormen bij zijn gekomen om dat te doen.

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Ga nooit navelstaren in je eigen organisatie maar hou je frisse blik naar buiten en luister goed.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Kirsten Andres?
Ziel en zakelijkheid combineren.
Ik wil graag strategie, mens en resultaten verbinden.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Bij SNS Bank was ik freelancer en kreeg ik de kans om daar afdelingshoofd te worden door een marketing reorganisatie die net speelde.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
Ik hou van merken die passen bij mijn eigen missie om strategie, mens en resultaten te verbinden. Een merk dat er toe doet. Ik denk daarom aan bijvoorbeeld Triodos Bank.

 

Share

Mijn sessies

Jouw verhaal maakt het verschil; KRO-NCRV, een mediamerk met een missie

KRO NCRV

Meelzolder

Jouw verhaal maakt het verschil; KRO-NCRV, een mediamerk met een missie Hoe maak je van een mediamerk een sterk merk? Niets is zo moeilijk dan het bouwen aan een sterk mediamerk. Elke dag heeft het een andere vorm! Voor de een is het Boer zoekt Vrouw, voor de andere Spoorloos, Kindertijd of Brandpunt. Tel daarbij op dat het een merk is met een geschiedenis van meer dan 90 jaar. Hoe combineer je het verleden met het heden? Hoe hou je dat merk relevant?  Deze presentatie geeft een inkijkje in de zoektocht naar een heldere merkstrategie van KRO-NCRV. Daarbij komen ook nieuwe digitale mediavormen van vertellen aan bod in cases…van Virtual Reality tot Whats app.

Share
The Media - Powered by PauwR
MEER LEZEN