speaker-info

Marc Oosterhout

N=5

Oprichter  en managing director strategy van het grootste onafhankelijke reclamebureau van Nederland, N=5.  Merkconsultant en merkstrateeg en auteur van Power Brands – de onwrikbare principes van het nieuwe merkdenken-. En De Kunst van het Kiezen. Een boek over branding in de politiek.

 

Een kort interview met Marc

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?
Ik leg met veel uitdagende voorbeelden de zeven onwrikbare principes van het nieuwe merk-denken bloot. Principes die direct toepasbaar zijn in de praktijk van grote en kleine merken. En voor iedereen die wil weten waarom bijvoorbeeld GroenLinks en Forum voor de democratie de grootse partijen van de toekomst zullen zijn.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek NIMA Marketing Day?
Welke stappen nodig zijn voor een onderscheidend merk. Hoe een conflict de basis vormt van elk merksucces. En hoe je je eigen conflict kan vinden.

Welke recente ontwikkeling in marketing – het vak en de functie – boeit jou momenteel het meest en waarom?
Netflixisering! Het mediagebruik wordt alsmaar individueler. Hoe bereiken we mensen nog? En wat is de kracht van een sterk merk in deze genetflixiseerde samenleving?

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes?
Het lef om de aloude wetten van marketing toe te passen. Vind niet het wiel uit, maar pas wat we weten op een nieuwe originele manier toe.

Wat is de persoonlijke missie van het merk Marc Oosterhout?
De meest inspirerende merkstrateeg van Nederland zijn. Niet voor mezelf, maar om anderen te prikkelen met de mooie inzichten uit ‘branding’.

Wat was hét (toevallige) gelukje dat jouw marketingloopbaan een positieve impuls gaf?
Juist mensen om me heen. Dat bracht me in de reclamewereld. Maar het bracht me ook het succes van N=5. En alles wat daar weer uit voortkwam.

Stel dat je begin twintig zou zijn en opnieuw aan je loopbaan zou beginnen. Bij welk bedrijf zou je solliciteren?
N=5

Share

Mijn sessies

Het succes van Power Brands.

Het succes van Power Brands. Inzicht in de zeven onwrikbare principes van het merk denken. En hoe je deze principes zelf kunt toepassen. Voor grote en kleine merken. Een originele presentaties met uitstapjes naar andere werelden zoals bijvoorbeeld de politiek. Met een scherpe vooruitblik. Waarom PvdA en SP samen moeten gaan? De PVV haar einde nadert. En Waarom GroenLinks en Forum voor Democratie bijvoorbeeld de winnaars zullen zijn van de toekomst?

Share
The Media - Powered by PauwR
MEER LEZEN