SPREKERS

Marlijn van Straaten

HMSHost

Over Marlijn en HMSHost

Impact maken door lange termijn visie met een energiek team en laten zien wat je met marketing kan bereiken. Dat is wat Marlijn van Straaten nastreeft in haar werk. “Marketing wordt te vaak nog gezien als  bijzaak of kostenpost. Terwijl marketing draait om het bouwen van een merk en daarmee ook het bouwen en groeien van de business. Het is de ultieme kans om je te onderscheiden als B2B merk van een onderneming.”

Van Straaten studeerde International Hospitality Management op de Hotelschool in Den Haag en haalde daarna haar Msc Universiteit Nyenrode. Na haar studie bekleedde ze diverse management posities bij organisaties in FMCG (Fast moving consumer goods).

HMSHost International (11.541 werknemers, waarvan 3.702 in Nederland) is een onderneming die in de afgelopen vijftig jaar is uitgegroeid tot wereldmarktleider in eten en drinken voor reizigers. Het bedrijf is onderdeel van de Autogrill Group, ’s werelds leidende leverancier van voedsel-, drank- en winkeldiensten voor mensen die onderweg zijn. HMSHost exploiteert internationale merken en concepten op meer dan 100 vliegvelden over de hele wereld. Via de divisie HMSHost International heeft de onderneming horecalocaties op meer dan 43 vliegvelden in Europa, het Midden-Oosten, Azië en de Stille Oceaan (Pacific).

Merken creëren

Marlijn is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de ontwikkeling van het merk HMSHost International en alle merken binnen bids.

Voor Van Straaten zijn dit soort mogelijkheden de mooiste gelegenheid om te doen waar ze het best in is, en waar haar hart ligt. “Ik heb visie, weet waar ik naar toe wil en kan mensen ook meenemen op die reis. Zo bouwen we samen iets dat bijdraagt aan de business en dat goed is voor de markt. Dat is waar marketing voor staat en ik dus ook.”