SPREKERS

Martijn Keesmaat

Als je écht weet wat mensen in beweging zet dan kun je mooie dingen doen. Dit achterhalen en hiermee lange termijn waarde creëren daar krijgt Martijn energie van. Hij heeft ervaring opgedaan bij Heineken, Verkade, Jägermeister en daarna het whisky -, wijn – en champagne portfolio van Pernod Ricard geleid. Omdat hij het ondernemerschap in zijn omgeving miste, heeft hij de keuze gemaakt om bij een kleinere onderneming te gaan werken en zo is hij bij Hooghoudt terecht gekomen waar hij nu eindverantwoordelijk is voor Marketing, Innovatie en Sales. “Het toffe van de alcoholbranche is het dynamische karakter. Of je loopt voorop als merk en je creëert de trend, of je bent prijsvechter. Daartussen zit niets.”

Titel presentatie: Hoe een fout een meesterzet werd: Hooghoudt Aged 16

Korte omschrijving presentatie: Gelikte plaatjes en powerbranding zijn niet meer van nu. Het draait om echtheid, je open stellen als merk en dichtbij zijn. Geen filters meer. Als er een fout gemaakt wordt kun je dat wegpoetsen, maar je kunt het ook als kans zien. Een kans om een verhaal te vertellen en kleur te geven aan je merk. Dit verhaal gaat over hoe Hooghoudt een verloren categorie weer relevant maakt en hoe een fout van een nieuwe medewerker resulteerde in het meest bijzondere product dat de familiedistilleerderij in haar 134 jarige bestaan gemaakt heeft. Een verhaal over optimisme, ondernemerschap en mooie flessen.