SPREKERS

Michiel Dammen & Hans Bauman

Bob

Over Michiel en Dienst Publiek en Communicatie

Michiel Dammen (1972), vrouw, dochter wonend in Monnickendam. Tijdens de HEAO, waarbij 3 keer 6 maanden als onderdeel van de studie gewerkt moest worden, voor het eerst kennis gemaakt met reclamebureaus. Snelle mannen en vrouwen, creatieven en strategen die mooie campagnes maken, dat leek me wel wat. In 13 jaar diverse account functies vervuld en klanten bediend aan bureauzijde, mooi en goed werk gemaakt voor McDonald’s, KPN en de Koninklijke Landmacht. Hoe krijg je mensen in beweging, hoe beïnvloed je gedrag, hoe communiceer je op de juiste manier met je doelgroep, veelal complexe vraagstukken die opgelost moeten worden. In de tijd geleerd dat campagne voeren en merken bouwen/onderhouden een langere adem vergt dan het alleen schuiven van dozen, dat is ook veel interessanter.

Nu sinds 5 jaar werkzaam bij DPC (Dienst Publiek en Communicatie, van het Ministerie van Algemene Zaken). Hier mag ik werken aan verkiezingscampagnes, NL-Alert, het merk BOB en de ontwikkeling en introductie van het merk MONO. Allemaal campagnes en merken die over een langere tijd consistent onderhouden en uitgebouwd moeten worden.

Over Hans en Roorda 

Hans Bauman (1963) studeerde bedrijfskunde aan Nijenrode en ging, na een korte periode in militaire dienst, daarna direct aan de slag in de reclamewereld, namelijk bij BvH in Rotterdam. Na een jaartje doorgeschoven naar Den Haag om 3 jaar bij HVR Alliance (een dochter van Publicis/Prad) te werken. Daarna nog verder door geschoven naar Amsterdam om het vak echt te mogen leren bij het ministerie van reclame: FHV/BBDO. Daar ruim 9 jaar doorgebracht en voor zeer mooie merken mogen werken. Zoals Douwe Egberts, Smiths/Lays chips, Pepsi & 7Up, AMEV, Audi, FilmNet, SNS Bank, Conimex, etc.

Vervolgens overgestapt naar Publicis Amsterdam en daar na 3 jaar Managing director geworden. Daar ook voor grote merken gewerkt (Nescafé, Maggi, TNT Post Groep) gewerkt en m’n eerste ervaring met campagnes voor de overheid opgedaan: de Belastingdienst, introductie van de euro en de Koninklijke Landmacht. Na net iets meer dan 10 jaar bij Publicis overgestapt naar Roorda waar ik partner werd en het management van het bureau op me nam. Daar overheidscommunicatie echt leren toepassen en geleerd hoe je met communicatie daadwerkelijk gedrag van mensen kunt veranderen. BOB, MONO, NIX18 en de huidige Alleen Samen campagne om de verspreiding van het Corona virus af te remmen zijn daar mooie voorbeelden van.

Won met mijn teams prachtige prijzen en ben het meest trots op de 5 Effies (Flippo’s, Geschikt/Ongeschikt van de Koninklijke Landmacht, Goochem het Gordeldier, Friesland Bank en NIX18) en natuurlijk op de Consistent Accent voor BOB.

Tags: